nattbesök

Sent igårkväll eller ja kanske att det snarare var inatt (men jag var fortfarande uppe) så skällde Ricko o jag gick ut i hallen för o titta på vad han skällde.

Fick se en mörk skugga på grusgången o nu får ni gissa tre ggr.



Nej det var inte tomten eller hans nissar som var ute o spejade inför julafton

O nej det var inte heller Lucia som var ute för o sprida ljus i gårdarna....



Jag kan väl säga så här... att hade det varit för ett par år sen så hade jag snabbt som attan kastat mig i ett par skor o en jacka o sen skyndat mig ut....
... nu suckade jag lite lätt, släppte ut hunden att hålla besökaren sällskap medan jag styrde stegen mot duschen där jag fyller mina vattenhinkar... fyllde ett par hinkar åt hästarna, klyftade ett par äpplen som sen fick ligga o skvalpa i vattnet o sen klädde jag mig o gick ut med en hink i varje hand... gick till hästhagen o vattnade fålarna som stod där o var törstiga. Sen gick jag tillbaka till trappen o in under äppelträdet o hämtade lilla fröken Gnistra som stod o käkade gammalt gräs som hon hittat under snötäcket o sen ledde jag henne till stallet o hon fick gå in i boxen o efter att ha fodrat hästarna med lite hö så fick även hon en tuss hö o slutligen en vattenhink med äppelbitar i.....

Ain't she something

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken busis! Vi har haft samma problem med vår lilla Mumlan sen snön kom hon smiter för hon känner väl inte elen med sin tjocka päls. Nu går hon tillsammans med våra getter och därifrån har hon inte lyckas smita.



Haha, tänk så snopen du blitt om det varit tomten du sett därute i trädgården, man vet ju aldrig.....

2010-12-14 @ 07:42:08
URL: http://minaungar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0