höhöhö så smart jag är

I fredags rullade jag ut en ny höbal i hagen igen.... för då fick jag hem två nya balar. Eller ja, jag ska vara ärlig o erkänna att Stefan (min höleverantör) hjälpte mig. Tack så jättemycket för hjälpen... annars hade pållarna fått vänta så mkt längre innan de kunnat mumsa obehindrat igen... (ja ända till kvällen när J kommit hem från jobbet o vi firat färdigt E hos farmor o farfar... hon fyllde ju i torsdags... 14 år... jeeeeze vart tar åren vägen)

Men konstaterade redan förra balen att det var väldigt fint o osammanhängande hö i balarna så nu gjorde jag en Malin-lösning.... jag drog helt sonika en svångrem runt balen för o hålla ihop den lite bättre... så inte hästarna kan gräva efter det göttaste i mitten o sprida ut allt till förfall o trampa ner i smutsen...

Kom på en annan finemang lösning då också.... varför inte spänna fast saltstenen mellan hö o spännband... saltstenen smälter inte bort i snön o höet får sig en pikant smak av salt just där... hahaha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0