Fredag

Jag var så glad. 
 
Att jag skulle få sluta 12 idag. 
 
Tills chefen ringde. Och inbeordrade mig 4 timmar.
 
Död, dödare, dödast. 
 
Kände redan i morse att dagen skulle bli extra allt. Och jotack.. Det blev den. 
 
Är det värt att ta pengar för en inbeordring om man inte orkar åka hem direkt efter passet är slut? 
 
Sov på soffan som står på jobbet en knapp timme innan jag orkade samla ihop mig o ta kaffe o så småningom åka hem. 
 
Nu skiner solen från en klarblå himmel typ o jag känner att jag behöver balansera den psykiska tröttheten med fysisk trötthet. Ska nog motionera cykeln en sväng. Frågan är vartåt jag ska styra den. 
 
Och sen det vanliga dilemmat. Fredagar betyder fredagsmys hos alla typ. Hatar att känna grillukten ligga tung över nejden. Det gör mig ensam i själen.
 
Jag har ju exet som håller mig sällskap på messenger. Men det sällskapet klarar jag mig utan. Hör du det. Foka på din nuvarande Oh so precious kärlek. Eller vad ni nu har. Nej jag vill inte ha dig tillbaka. Jag blir bara lätt trött o irriterad av alla hundra mess som ramlar in. 
 
Ladda batterier o dra iväg på en sväng. 
 
=kaffe, chokladbit o laddsladd till fånen.
Foto M.Y

Kommentarer
Postat av: Marianne

Å fy fasen nä det kan inte vara värt det, men är man inbeordrad så är det väl bara att knega på?!
Och vad håller han på med? Tror han att han kan äta kakan och ha den kvar? Är de särbos? Eller hur rar hon det om han ger dej uppmärksamheten när hon är närvarande? Dessa karlar alltså

Svar: Jag gissar att det är jakten som är roligast. Har faktiskt funderat på att skriva o säga åt henne att korta linan för byrackan rymmer. Sa på skämt att hon om nån borde ju veta vad hans agenda är när han är hos gamla flickvänner. Då hon va fd men blev nuvarande.
Kalla mig M

2020-08-08 @ 19:44:37
URL: http://marresmams.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0