food

Jag hann koka lingonsylt iaf. Och steka upp kantarellerna. Och då kom jag på att jag hade renskav i frysen så det fick bli dagens mat. 
 
Som vanligt när jag lagar mat så kör jag på en höft och med lite feeling sådär. 
 
Jag kan säga att det blev sååå gott. Men nästa gång ska jag nog ha i lite strimlad stekt bacon i också. Och kanske lite äpple. 
 
Iaf så stekte jag kantareller och sen stekte jag en hackad gul lök och la det åt sidan för jag behövde pannan till att steka renskaven. Sen när skaven fått lite yta så hävde jag ner lök och svamp. Saltade och pepprade. Sen på med lite grädde och mjölk o så fick det koka ihop. I potatislandet grävde jag fram några knölar och så tog jag av den nykokta sylten till. 
En suddig mobilbild utan fokus på nånting. Haha men tyvärr är det det bästa jag kan frambringa. För den är ju uppäten nu. Ja förutom lite åt sonen när han kommer hem från skolan. OM det duger åt honom. Annars blir det mer åt mig. Det kan jag ta imorrn isåfall. 
 
Jag hann inte börja baka nåt att ta med till jobbet. Men jag hann steka äpplena. Så det fick bli lite efterrätt också. Stekta äpplen med marsansås (ja idag var jag liite lat). Så nu är det väl tusan om jag inte är god och glad hela kvällen. 
 
Nu ska jag springa lite snabbt igenom duschen och sen måste jag fara mot jobbet. 

Kommentarer
Postat av: Bea

Men lägg aaaav så gott 😍😍😍 Mumsfillibabba

2017-09-08 @ 17:23:39
Postat av: Days by Johanna

mums så gott

2017-09-09 @ 16:58:54
URL: http://daysbyjohanna.se
Postat av: marianne

Renskav var länge sedan jag åt...supergott med lök och svamp i....och egenkokt sylt...mums

Svar: Som sagt, med bacon o lite äpple hade det varit ännu godare. Måste hitta mer kantisar bara.
Kalla mig M

2017-09-12 @ 20:22:59
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: marianne

Är det glest med de hos dej? Här är det överflöd

Svar: Jag kanske bara inte vet vart de växer. Men de ställen jag vet har inte heller levererat. Det var för torrt under en period. Får åka till dig o plocka då 😜
Kalla mig M

2017-09-12 @ 21:33:40
URL: http://marresmams.blogg.se/
Postat av: marianne

Ja kom du...blir nog extra gott;)

2017-09-12 @ 21:49:20
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0