På en ö i Atlanten

 Efter en kylig morgon kom solen och värmde lite. 
 
Vi tog en promenad mot stranden.
Sandstranden med sand svart och kornig som kaffesump. 
 
 Sen styrde vi stegen mot strandpromenaden. Tittade i en souvenirbutik och tog en fika i solen.
 
 Blev uppvaktade av gatuförsäljare som alla ivrigt ville ha våra pengar.
 
 Jag blev alldeles för kär i det här lavastens-och korallarmbandet för att riktigt kunna säga nej tack trovärdigt. Prutade för dåligt men fick ett magnethals/armband med på "köpet".  
 
Vi fortsatte vår promenad mot en gammal försvarsmur. 
Jag tog en selfie med en fiskarflicka innan vi tog lunch. 
 
De här kärlekslåsen fanns vid en mur. Det gröna graverade hänglåset var så romantiskt. Gissar att de förlovade sig där just då, eller nåt.
 
På eftermiddagen tog vi en till promenad till sandstranden. 
Vågorna gick högre nu kändes det som. Jag letade skatter bland stenarna. Fann både slipat glas och släta stenar. Passar jag mig inte får jag betala för övervikt på vägen hem. Haha
 
 I en liten kyrka fanns den här julkrubban.
 
Palmer, palmer, palmer ...
 
La upp den här bilden på fejjan och skojade om att skoghuggaren lämnar stubbar efter sig överallt och att han smugglat med sig Jonsereden i handbagaget.
 
Vi avslutade med att fika på "Cafe de Paris" innan vi styrde stegen hemåt igen.
 
 Kvällen har tillbringats på hotellrummet. Jag har läst och farsan sovit den schletnes sömn. Han fryser o undrar om han ska bli sjuk. Huhuh. Nåja, inte ta ut oro och sorger i förväg. Isåfall är det ju tur att resebolaget finns. 
 

Kommentarer
Postat av: Eva Trillian

Sol, vackert hav, barfota på stranden , vackra stenar :) Ser ut som sköna dagar!

Svar: Tyvärr ganska lite sol men idag skiner den igen. Inget bad än pga kallt o långt till en badvänlig strand. Poolen kändes otempererad. Men jag njuter av miljöombytet. Idag kanske det blir bad också. Jag ska iaf packa med badväskan på dagens äventyr.
Kalla mig M

2017-01-13 @ 07:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0