Nytt år, nya äventyr, nya vedermödor.

Jahopp... 
 
Tänk att allt ska samlas samtidigt då. HaHAA
 
Farsan var över nu för en stund sen. Jag låg parkerad i soffan framför Ivanhoe så hörde honom inte först. Iallafall så ville han höra med mig om jag ville haka på till Teneriffa om en vecka. Han bokade det i somras/höstas men den som skulle åka med ursprungligen är inte längre med i bilden och den reskamrat han hade frågat sen har visst åkt på lunginflammation eller nåt sånt. 
 
Ja det hade ju varit trevligt men för det första måste jag kolla med chefen och försäkringskassan. För det andra så just det datumet som avresan är så har jag och exet inbokat med kommunens budgetrådgivare. Ett möte som varit inbokat sen 15 november. Och det var första tillgängliga tiden hon hade. Det mötet blev ju inställt i september och sen bokade vi inte nytt möte förrän i november. 
 
O så har vi den lilla krumeluren med djuren. Inte bara att man kan släppa allt och åka när det är dåligt med familjemedlemmar hemmavid som kan sköta djuren. 
 
Ja som sagt var.... vem sa att det skulle vara lätt alla gånger. 
 
Och min ekonomi har inte utrymme för en endaste kronas utsvävningar. Det är en lägenhet med självhushåll eller äta ute och ja, det kostar ju också. 
 
ödets ironi eller? 
 

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Har man djur att ta hand om så måste man ordna till dom!
Svar..Då får han se sina pengar gå upp i rök :-)

Svar: Haha ja och han verkar inte ha något emot det heller.
Kalla mig M

2017-01-02 @ 00:18:18
Postat av: Marianne

Så typiskt, men när man har djur måste man ha god tid att planera och ibland funkar det inte ändå...

Svar: Mmm vi får se ...
Kalla mig M

2017-01-03 @ 22:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0