I wonder

Jag ser mig omkring här hemma och inser att jag måste sparka mig själv riktigt hårt och försöka hitta hemmet. Jag har lyckats samla på mig en redig hög med kartong som måste till återvinningen. Lite andra sopor också förstås måste kastas. (Skäl för att få övningsköra med sonen en dag till. Och kanske åka till stan och hämta ut paketet jag glömde igår)
 
Energin vet jag inte riktigt vart jag ska hitta men jag får väl låtsas att jag ska få finfrämmande eller nåt. Haha 
 
Då brukar det gå lättare att få tummen ur och börja röja. 
 
Jag har ett helt gäng med ägg som jag måste förbruka också. Såna som jag inte vet hur gamla de är och alltså behöver de knäckas ett och ett. Kanske kunde få ett ryck o baka en kaka eller tre. 
 
Göra några tre-likatårtbottnar. Då går det åt ägg iaf. Mja, kanske det. Tyvärr har jag inte plats i frysen för att slänga in några kakor för frysning sen. Hå-hum sicket moment 22. 
 
Leta på lite bra musik så kanske jag får boosten som behövs.
 
Dagens tänkvärda med tanke på allt och inget. 
 
 
Var och en är sin egen lyckas smed. Så det är väl bara att kavla upp ärmarna och ta tag i det. who am I kidding? Jag har ju linne på mig, tssss
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Förr i tiden kunde min make alltid bjuda hem folk i tid och otid, när hushållet såg ut som om en tromb hade passerat. Då fick jag alltid panik och städade hur fort som helst. För då var jag ju sur på honom.

Nu när jag är ensam brukar jag intala mig själv att jag får besök om en timme så jag måste hinna städa innan dess. Det brukar funka, tills jag nästan är klar och kommer på själv att det inte kommer några gäster. Haha!

Det är ju jätte kul att baka, men när man blir sådär tvungen så är det ju inte lika roligt. Hoppas du hittar något gott att göra med äggen ;)

Svar: Jag började djupstäda köksbänken. Haha, den var i STOORT behov av rensning. Tyvärr har jag svårt att lura mig själv till att nån faktiskt ska komma. Nu städar jag för att kunna känna att jag kan bjuda hem nån bara helt apropå sådär. Man vet ju aldrig. Rätt vad det är kanske nån bjuder in sig själv. Kommer hålla i en halv vecka eller nåt.
Kalla mig M

2017-08-03 @ 17:03:51
URL: http://mamafeelings.blogg.se
Postat av: marianne

Bra musik på HÖG volym brukar funka för mej....eller en bra ljudbok i lurarna, då är man så inne i boken att man städar på rutin.

Ägg...knäck - rör sönder gulan - frys i små burkar eller mufginsform av silikon! Visst har du väl små hål att peta in de i frysen?


Svar: Jo små hål kanske. Men en muffinsform behöver stå plant tills den fryst ihop. DET kan bli värre det. ;) Jag ska försöka fortsätta röja idag. Regnet kom först idag på allvar. Hann rensa i städskåpet igår. Haha (oh the irony) för det kräktes av plastpåsar så snart jag öppnade dörren. Förstår inte var de kommer ifrån. Huhu
Kalla mig M

2017-08-04 @ 10:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0