How to waste a sunny day

Vaknade och kände mig piggare än igår. På "fel"sida av sängen dock. Jag vet att jag har varit sjöblöt av svett inatt men inte kunnat/orkat göra nåt åt det. Tydligen har jag löst det med att sakta men säkert flytta mig till svalare områden av sängen.
 
Kollohunden var förtvivlad igår för att jag totalignorerade honom. Så han kröp nästan ur skinnet när jag orkade gå ut på gården och stanna ute en stund.
 
Men kablonk så försvann piggheten. Nåja har man på ett dygn ätit ett halvt äpple och tre munnar fil och sent mot kvällen fått i sig 2 skålar köttsoppa så är det inte konstigt om orken tryter. 
 
Ska bara ... vila en stund på soffan.
 
Rävj*piiiip*eln var här igår också. Mitt på blanka eftermiddan. Jag orkade inte ens bry mig. 
 
Nä, vila var det. 
 

Kommentarer
Postat av: Hebbe

Oj det låter inte kul,att vara så slut...
Ja inte ska man storhandla om man åker Spark,men den funkar alldeles utmärkt som sembil..Haé Kram.

Svar: Haha näe, knappt att handväskan ryms i bagageutrymmet ;). Men den var söt. Jag kallade den för min lilla loppa.
Kalla mig M

2016-05-01 @ 12:47:26
URL: http://https://farfar0hebbe.wordpress.com/
Postat av: Marianne

Du får hålla hönorna instängda nu när räv och rovfågel har små att mätta....
Eller ha hundarna ute så de inte vågar sej fram

Svar: Igår snodde jag ihop burar men bara 1 är nätad o klar. Var hönsbytardag idag så den är redan invigd. Gammelhunden är lätt att smyga förbi då han sover mest. Kollohunden är så mammig så han ska va där jag är. Eller där unge herr J är, han är nästan ännu bättre i kollohundens ögon för han leker JÄMT.
Kalla mig M

2016-05-01 @ 19:38:45
Postat av: Hebbe

Mors ja den är som en liten Loppa..
Hemma har jag en Nissan Juke,,den går under namnet "Grodan"..Haé Kram.

Svar: Jag bytte till en Nissan Note som jag kallade för en lite större loppa. Sen blev det en "jag rullar"-bil. Volvo xc70 rymmer lite mer. Ngt törstigare kanske men faktum är att Sparken var otroligt törstig för så liten bil.
Kalla mig M

2016-05-02 @ 06:00:57
URL: http://https://farfar0hebbe.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0