Gullefjun

Spännande nu.
 
När jag gick ut och kollade till den svarta madamen som lagt sig på ägg så höll det på att hända saker där under henne.
 
En kyckling framme och en som fått hål på ägget och på G ut. De jag är osäker på är hennes egna ägg. OM hon faktiskt har något däri alls. Jag har ju inte sett henne släppa till någon tupp nånsin. Men man vet ju inte...
Det är Henriettas kyckling som tittat ut än så länge. Tvåan kommer väl att bli en från den spräckliga hönans ägg. 
 
Bild från i somras 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Verkar som om alla har rusande hönor utom jag :(
Vem lägger de gröna äggen? Du har nån arcuana blandning va? Våra har inte börjat lägga än...dom bara tigger mat

Svar: Den svarta hönan är araucanablandning med troligen plymoth rock.
Kalla mig M

2015-10-26 @ 12:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0