Senaste inköpet

Igår när jag kom hem från jobbet så gjorde jag som jag brukar. Jag käkade frukost och gjorde mig iordning för sängen. Väl där så kikade jag en stund på fejjan. I en av köp- och säljgrupperna så var det en som la ut en systemkamera med lite tillbehör. Jag skrev att jag köade på den och sen la jag mig att sova. 
 
När jag vaknade så hade jag fått svar att den var min om jag ville ha den. Ja i utbyte mot några pengar förstås. Den var lite dum och lämnade svarta eller vita bilder ibland sa hon. Det var därför den var hyfsat billig. 
Värsta megaobjektivet medföljde. Tyvärr hade hon lyckats tappa det i golvet så zoomfunktionen med att skruva på ringen funkar inte. Men man kan zooma ändå bara att finliret uteblir lite grann.
 
Jag har inte hunnit testa kameran och objektiven så galet mycket än. Men jag har klurat ut vad som felas och därmed också hur jag ska kunna kringgå problemet med på tok för mörka eller för ljusa bilder. Inga bilder än från den kameran men det kommer nog. Fel märke bara men det går väl att lära sig hur en Canon funkar också misstänker jag. XD
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0