Söndagsnöje

En rätt chill dag blev det idag.
 
Skrotade runt lite i trädgården. Påbörjade att gräva det lilla trädgårdslandet. Förra året hade jag potatis däri men eftersom det varit gräsmatta tills för nåt år sen så finns det gott om knäpparlarver i jorden och de äter ju liksom upp potatisen för en. Det blir en massa osmakliga gångar i potatisen. Nåväl, jag påbörjade grävningen. Jag fortsätter en annan dag för jag slutade när jag hade fått i hop en liten hink med ogräs som jag tömde i komposten.
 
Sen grillade vi korv, majskolvar och paprikabitar. Jag fick ett spontanryck och köpte en ny grill i fredags. Hrm, ja i den här familjen är det frun i huset som står för grillningen och alltså var det JAG som ville ha en ny och fräsigare grill. Hahaha.
 
Jag passade också på att lite snabbt svänga ihop en muffinssmet a la bananchokladmuffins. Recept finns längre tillbaks i bloggen om ni vill ha det. 
 
Innan jag började grilla så ringde jag också min farbror. Och bestämde att jag skulle komma mot kvällningen med lastbilen. Och såklart var det till honom jag bakade muffinsarna. Han blev btw väldigt nöjd med påsen eftersom han sa att de muffinsarna var så goda. 
 
Sen städade jag ur det sista ur lastbilens skåp sen vi var och slängde sopor igår. Uj uj, var det bara igår. Känns som fler dar sen men det var igår. 
 
E fick lov o följa med den här gången. Sist jag var dit så blev det prat om skivspelaren och alla LP-skivorna som min faster hade. Herr J var inte pigg på att "släpa hem skiten" som han uttryckte det. Men E blev eld och lågor när jag nämnde det. För henne är det kult och inte nåt gammalt omodernt skit. Och vill man ha nåt så får man följa med och hämta... så ere. 
 
När vi ändå var där och han hade börjat plocka med sakerna på bokhyllan i finrummet så tyckte han att jag skulle ta med lite grejer därifrån också. Eftersom det stod i dubbla rader typ. Eftersom jag samlar på glas så var jag inte så svårövertalad. Problemet är bara var jag ska ställa det. Huhuh, jag har ju fullt sen förut liksom. Ekorre som jag är. Ekorre med dubbla gener i spara från både min mors och min fars sida. 
 
Tre rundbalar halm fick jag också med mig. Woop woop. 
 
En bal dumpade jag direkt på platsen där jag ska odla sen. Får jag ork och tid i morgon så kommer jag starta med det projektet. 
 
Min farbror tyckte att jag kunde ta lastbilen över dit nån dag snart igen och ta hem fasters vävstol. Hmmm ja men var sjutton ställer man en vävstol som är klar att sätta sig och väva? Jag har inte direkt 4 kvadratmeter över bara sådär. 
 
Nåja, det löser sig. Jag funderade på om jag kanske kunde ställa den på höloftet så länge. Och sätta upp byggplast som lite skydd för damm o fågelskit. En vävstol ska helst alltid förvaras ihopbyggd eftersom slagbommen är känslig för att bli vind och sned. Och en sned slagbom ger sneda inslag i väven. 
 
Jag tog en snabb mobilbild på ett gammalt foto av mig som liten parvel. Jag vet inte riktigt hur gammal jag är på bilden. Jag har nog fått det berättat för mig men jag minns inte.
Jag hade lockigt hår tills mamma satte saxen i det för första gången. Då raknade det och nuförtiden har jag lite självfall bara.
 
Nu ska jag pallra mig ut i mörkret och natta pållar. E har slocknat på sängen. Hon övade dans idag innan vi åkte och stod i mer än två timmar framför tv:n och dansade om och om igen för att lära sig dansen i en musikvideo. Då det är upptempo så fick hon sig en rejäl genomkörare och hon var bra svettig när hon slutade. Hon och hennes en kompis brukar lära sig danser och sen filma sig själva när de dansar och redigera ihop det och lägga ut på youtube. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0