Sven och DIY

O så gick det några dagar utan uppdatering på bloggen... förstår inte att vips har jag inte uppdaterat på flera dagar.
 
Med vetskapen om att stormen Sven skulle blåsa in över landet så tänkte vi att vi skulle bädda boxarna åt pållarna lite extra och så skulle de få sova inne. De brukar annars stå ute dygnet runt eftersom de har tillgång till skydd i hagarna och kan röra sig som de vill och så.
 
Lyckliga pållar blev blixtsnabbt svaga i knäna och skulle rulla sig i den mysiga spånbädden
Gnistra lyckades med att rulla fast i en spånhög i boxen. 
Vet nog ingen annan pålle som kan lyckas med nåt sånt. Hon hade bestämt sig för att rulla över på andra sidan och när det tog stopp så gav hon bara upp helt enkelt och blev liggandes med alla fyra benen i vädret. Det såg nästan ut som när man hypnotiserar en höna och lägger den på rygg o så ligger den där utan att knappt blinka. 
 
Det var ju en himla tur att jag och E stod kvar i stallet och såg det. Hade ju kunnat gå riktigt illa annars eftersom jag hört att tarmpaketet kan kollapsa på en häst om den blir liggandes för länge sådär.
 
Men hon gjorde inte tillstymmelse till att försöka ens. #tjockponny 
Inte ens när jag gick in i boxen för att försöka hjälpa till att vända runt.
Hon såg lite spak ut hursomhaver när hon var på benen igen... haha knasiga häst
 
De senaste kvällarna har jag knåpat lite och lyckats binda två armband. Hittade en DIY-blogg med fina bilder på fina skapelser och såklart vill ju inte jag vara sämre. Rotade i mina gömmor och hittade nåt som ändå kunde fungera att testa principen på. Sen är det ju en fråga om att övning ger färdighet
Det roligaste är att jag redan fått en beställning på ett armband... :D
Vi ska byta egentillverkat. Hon stickar ett par pulsvärmare åt mig och jag knåpar ihop ett armband åt henne. 
Win-win liksom
 
Och så har vi julbord med jobbet snart. Och en kollega tyckte att jag kunde ju lägga ett armband i mitt paket för julklappsbytet.... kan hända att det blir så. Men isåfall måste jag hinna iväg och shoppa lite mer pärlor och band till stommen. 
 
Har börjat på mitt tredje armband nu iaf. Fortfarande på experimentstadiet men det blir bra tror jag. Bilder kommer nog alldeles säkert när jag fått det klart. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Å vad fina, nu blir jag också lite sugen på att testa *Panduro nästa*

2013-12-08 @ 10:31:29
URL: http://franminvraavvarlden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0