o boy o boy (nix har inget med chokladen att göra)

Jag satte mig att leta igenom YouTube på lite gamla filmer som jag minns sen jag var liiiiten
.
Morsan hade/har en vän som hade nå gamla tecknade filmer vi brukade få titta på när vi var där. VARENDA GÅNG vi var dit så ville vi barn se de där filmerna.... tror nästan att vi spelade sönder kassetten för honom. Ja för på den tiden var det ju videokassetter... iaf så var han så dödligt trött på att alltid titta på tecknat att jag tror han gömde dem o sa att han inte visste var de var ibland.... haha
.
Kanske inte rumsrena med dagens mått mätt... men vi var inte så nogräknade. På den tiden var tecknat inget man fick se varje dag, hela dagarna. Vi hade inte ens en videoapparat hemma... såna kunde man hyra per dygn för nån hundring nere på Natti eller Vega Video...
.
Hmmm första filmen går inte att bädda in här på bloggen... men jag kan ju länka... så klicka HÄR.
Nästa film, ja den gick o länka som ni kan se
MEN jag hittar INTE den filmen jag letar efter mest av alla.... eller ja, jag minns inte mer än en liten snutt av den... en hund (rik slog det mig nu) ligger o har tråkigt i huset när en lååååååång jättelåååång caddilac rullar fram till huset o ett paket levereras till hunden o han blir överförtjust o utropar medans han öppnar paketet: OBOY OBOY I got a package, I got a package, I hope it's not that bloody horsemeat.
.
Största anledningen till att jag minns just det o inget annat är nog att morsan gillade just den biten.... hon skrattade gott just där.... o man blir ju färgad av sin omgivning. Just därför har just den snutten fastnat i skallen på mig o just därför vill jag så gärna hitta just den filmen.

UPDATE:
Haha ibland bara måste man tydligen tydliggöra sina önskningar för direkt efter jag postat detta så hittade jag filmen.... o jag kan väl säga att jag har lyckats förvrida det lite på 25 år eller så... var ju inte riktigt så han sa....
geee I wish I had a little friend

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0