Stallrapport - varning för känsliga tittare i slutet på inlägget

Igår la vi om såret... det såg väl helt okej ut med tanke på hur omfattande skadan ändå var.
Idag har jag pratat med vetten igen... hon ville veta hur det hade gått... o jag fick veta prislappen so far. 
Oh My God vad den uppgiften inte alls kändes upplyftande.... men men... nu är det som det är. 
 
Idag ska jag dock linda om för att bättre immobilisera det hela. Hon kan röra på tok för mkt på sitt knä för att det ska vara OK.
 
Iaf så passade jag på att fota för framtida referens av sårets utseende. Är alltid bra att ha bild på så man klart o tydligt kan se om det blivit bättre eller sämre. Sååå längst ner i inlägget kommer jag att lägga upp bilden. Är ni av den känsliga sorten så kanske ni inte ska kika på tredje o sista bilden. Även den andra bilden visar såret förresten.... fast inte i samma lika närbild men det finns närvarande på bild iaf. 
Här håller jag på att sätta dit en ny honungsplatta över stygnen. Den ger en bra miljö för såret att läkas i. Håller fukten kvar och håller ute smuts.
Och så kommer nu snart själva bilden på benet då. Det där vita som sitter genom såret på båda sidor är själva dränet som ska dränera ut sårvätskan.
Det ska vi dra på torsdag... jag fick göra det själv om jag ville... egentligen var idag eller imorgon den tidpunkt som det vanligen dras men eftersom veterinären ville få kika för rent studiellt syfte (inte ofta hon hade så stora sår sa hon... ja men kul o veta... att min ponny självklart fixar ett sånt när hon ändå håller på) så skulle vi ta det då när hon kunde komma förbi på ledig tid.
 
Visst har hon väl lyckats ställa till det bra för sig den lilla pruttponnyn.... gaaaaahhhh 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0