bara för att jag vill

just ja
har ju glömt o visa den här bilden.... det är från Leksand sommarland och det är jag som är på väg upp till toppen av klätterväggen.
Det är nåt som jag drömt om att få testa och nu passade jag på. Unge herr J ville också men han var en cm för kort så han fick stå över tyvärr.
Trots att jag har en enorm respekt för höjder så var det inte alls svårt att klättra uppåt... det svåra kom när jag väl var där högst uppe o skulle ner.
-Nu då, sa jag
-Släpp taget med fötterna bara, sa tjejen som höll i repet där nere
Ja det var ju lättare sagt än gjort... men ibland måste man ju leva "farligt" så jag gjorde väl så och blev sakta men säkert nerfirad mot marken igen...
 
Jag lovar, jag hade kunnat klättra raka vägen upp igen om jag fått. Men tjejen närmast kameran stod på tur o ville också klättra.
Nu ska jag ju erkänna också att hon som höll i repet var ganska behjälplig eftersom hon inte lät nåt rep slacka i princip alls.... o det underlättar ju... rätt mycket om man säger så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0