ett långt jädra inlägg om allt och inget från pipande klädpåsar till nästan nattöppna apotek

Igår var det "stora shoppardagen" eller nåt sånt.... ungarna behövde nya saker inför skolstart... typ nya kläder, skor o väskor o sånt.... så vi åkte till Västerås o gjorde stan osäker.
Vi kom iväg så vi var där till lunchtid ungefär (varför stressa när man kan ta det lugnt? typ) och såklart skulle själva STAN checkas först... Gina Tricot o New Yorker o gudars vad de alla heter.... E måste dock få beröm för att hon faktiskt skärpte till sig och vi knatade till GT först av alla ställen o faktiskt HITTADE hon nåt som passade också.
 
Två par byxor till henne o en scarf till mig (vad är det med mig o scarfs? jag har köpt massor men använder typ aldrig). 
 
Sen tog vi NY (japps, varför gå till en butik i närheten när man kan ta en i vardera galleria o så långt ifrån man bara kan typ). Vi gick in, snurrade ett varv, konstaterade att inget lockade o gick ut... eller nä det gjorde vi inte. E gick ut  och alarmet gick igång o beepade. E's värsta mardröm besannades... påsen med varor från GT var inte korrekt avlarmad. 
Det konstiga var att det beepade inget när vi gick ut från GT o det larmade inget när vi gick in på NY men nu när vi skulle ut så lät det.
 
Jag uppmärksammade personalen om vårt dilemma efter att även jag försökt gå ut med påsen men det beepat igen.
 
De packade upp påsen för o checka att vi inte fått med oss nåt från dem eller nåt sånt... o döm om min förvåning när jeansen hade magnetfärgampullen KVAR.
 
De kunde inte hjälpa mig på NY eftersom deras magnetavplockare inte var kompatibel med den här magnetbrickan såklart... DOH men beepa kunde det ändå.
 
Bara o gå tillbaka igen... jag gick in o uppmärksammade kvinnan som expedierat oss om saken o E fick sen gå in med kassen. (tänkte inte ge dem en endaste chans att försöka påstå att vi försökte snika åt oss ett extra par braller)
E fick välja ett lipgloss från realådan som kompensation... haha hon som inte ens använder sånt.
 
Sen blev jag akut hungrig... det tog på krafterna att bli upprörd över slarviga stressade expediter o trainees som packar påsar ihop men inte checkar vad den ena o vad den andre gjort.
 
Donken kändes som ett snabbt o enkelt alternativ... jo tjena tjena mittbena. EN liten brud i kassan... o en i köket. O en låååång kö......... där sjönk mitt tålamod ännu ett snäpp
 
J då? Jorå, han hittade snygga nikeskor på rean inne vid stadium och en pumarygga till också helt okej pris.
 
Nåja, en lång story o för att göra den lite kortare såååå efter att ha checkat en väskaffär så drog vi till Erikslund... Jula, Biltema, Tati, och den nya gallerian... håhåååhååååååååå jäklar vad tiden drar iväg. O det är ju inte ens roligt.... för pengarna rann i kapp med tiden tror jag....
 
Vi blev utkastade från Citygross till slut... hahaha typiskt oss att vara sista familjen ut... vakten drog ner gallret efter oss när vi knata ut.... 
 
Sen kom jag på att jäklars.... jag hade ju glömt apoteket... jag skulle ju in på ett någorlunda välsorterat apotek också... fan fan fan... var hittar man ett sånt när klockan slagit nio på kvällen?
 
Jo men på ica MAXI såklart.... deras cura-apotek är öppet lika länge som icabutiken... dessutom får man ju poäng på allt man köper.... så halv tio sisådär ramlade jag ut från apoteket med förbandsmaterial till den där förbaskade hästen... o vi kunde åka hemåt... 
 
Fy fasen så jag INTE gillar att åka o shoppa... för en hel dag gick ju åt skogen.... o E har fortfarande ingen väska... J har visserligen fyndat både kläder o väskan... E hittade skor på skopunkten konstigt nog. Hon med sina 42 i skor har det inte så lätt men både ett par ballerina, gympadojjor och fuskconverse fick följa med hem. 
 
Idag hade jag sååå mkt på min att göra lista.... men inte mkt av det blev gjort... halva köket blev avröjt men det har jag lyckats röja till igen nu på kvällskvisten.
En maskin tvätt som jag hängde ute på tork
En häst har fått sitt ben omlagt... men det berättar jag om en annan gång.... orkar inte mentalt tänka på det just nu... men en sak lärde jag mig idag iaf.. ett hönät underlättar för att få en häst o stå stilla stället för att försöka resa sig när stödbandaget ska fixas. Det och att E höll andra frambenet i luften gjorde att vi ändå nästan inte alls blev osams idag, jag o pruttponnyn.
 
Jo, flughuvan låg lite snyggt slängd vid grindhålet fick jag se när jag skulle hämta in tre pöjkar som inte vill vara ute bland mygg o knott hela natten... så länge fick den sitta.... en halv dag sisådär. Man måste ju ändå ge han cred för att han avlämnade den där jag lätt kunde hitta den igen.
Usch o fy så läskig den där monsterhunden är säger lillskrutt (som ännu inte har fått ett namn eftersom vi inte kan enas... förslag någon)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0