baka baka liten kaka

Idag fyller J jämna år...
-
gjorde det lätt för mig o "bakade" på ICA
-
Tårtan blev en byggsats från Åkrahallen. Funkar bra det med... faktiskt så var det ICA's egna märke på både tårtbotten, grädden, vaniljkrämen, mandarinklyftorna och bananerna
-
Bullarna o kakorna "bakade" jag på Köplusten i Salbohed idag innan jag åkte hem. Lyckades glömma kvar plånboken där o fick vända i Gullvalla när bästa Roosenknopp ringde o meddelade mig. Haha lite kul att alla känner alla. Rosenknopps faster var på affären samtidigt som mig o när kassörskan kom utfarandes o leta efter mig så erbjöd hon sig att ta plånkan tillbaka till jobbet utifall jag skulle dit mer idag. Men hon ringde Rosenknopp först för o checka o det var ju tur för jag ska inte åt det hållet förrän måndag har jag tänkt.
-
När jag väl kom hem så blev det lite snabbstädning tillsammans med J. Vi fixade centraldammsugaren som varit ur funktion ett tag o sen blev den väl motionerad.
-
Vid sex-tiden ramlade gästerna in. Svärmor o svärfar med svägerskan o en liten stund senare J's bror o hans tjej o lilla Alice. Det första hon fråga var om vi kunde gå till hästarna sen.
Hahaha
-
O efter att vi fikat så gjorde vi så. Hon fick rida lite pruttponny som var piggelin såklart. Först Dallas o sen Texas o sist men inte minst Gnistra. Hon är fortfarande sur på mig o konstrade såklart. Så Alice fick hålla i sig för fulla muggar...
-
Nu har de åkt hem iaf o vi har ätit lite lätt... fick bli chicken nuggets. Lagom ansträngande så här på kvällskvisten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0