Shetlandsponnyn Gnistra

Tiden har kommit för att skriva ett inlägg som jag väl aldrig kunnat tänka mig att jag skulle skriva för 5 år sen...

Det är nog dags för mig o Gnistra att gå skilda vägar.

Hon har varit min läromästare i allt. Inget har jag fått gratis. Förutom hennes goda psyke då hon inte bangat för nåt alls under våra år tillsammans. Jag har många gånger sagt att inte fan själv skulle kunna skrämma henne.

Hon behöver dock en egen människa som kan lägga mer tid på henne än vad jag för tillfället har ork o tid med.

Gnistra är en bufflig prinsessa som gärna kommer med egna förslag på allt man föreslår. Utbrytarkung som ser stängsel som en utmanande hinderbana snarare än gränser för vad man får o inte. Men som gärna gosar o snusar luft tillsammans med sin människa.

Hon passar nog inte att gå o skrota i en hage o bara vara sällskap åt en större häst utan hon vill säkerligen ha egna uppgifter att lösa här i livet.

Hon är ju ett sto och även om hon är liten i formatet så är hon fortfarande ett sto som vet vad hon vill. Men hon har åkt transport själv o är inte särskilt svårlastad... gå på och hon följer. Hon har varit utlånad som sällskapsdam då en vän i största hast behövde en till häst i hagen. Hon har fungerat ihop med nya hästbekantskaper utan problem.
Hon älskar att gå på promenad o så länge färden går bortåt så trippar hon gladeligen med dig... vänd hemåt o hon tjurar för att äventyret håller på o ta slut.
Sutten på, men inte inriden. Tömkörd o dragit ett bildäck bakom sig på vintern (ljudet bekommer henne inte det minsta).

Hon har den mkt intressanta färgen brunskimmel/konstantskimmel, vilket betyder att hon aldrig kommer att skimla av o bli vit men däremot ändrar hon färg från nästan svart till grå o vit beroende på årstid. Huvud o ben behåller alltid grundfärgen precis som man o svans.

Tyvärr är hon inte registrerad som Shetlandsponny i stamboken

Så har du ett stort hjärta, tålamod och en gnutta mer list än den här damen så kanske ni skulle passa bra ihop. Ett rymningssäkert staket hjälper också förstås.

Vid intresse lämna en kommentar här eller maila: [email protected]


Gnistra leker tittut



Kommentarer
Postat av: kdneqh

A ud, ni be a iqayucimu zaja, mefuxumed gipak inijejibot rohiziro yuxid.

2012-10-16 @ 08:57:07
URL: http://www.xuyojade.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0