They're here

Jag är inte särdeles kräsmagad.... jag brukar kunna skämta hejvilt om äckliga saker fast jag sitter o äter... men idag lyckades den gränsen passeras med råge.... o som hemtjänstpersonal får man vara med o se allt från slott (nåja) till kojor med nästan trampat jordgolv... likaså har brukarna rätt olika uppfattning om vad som är livskvalitet o hur rent o fräscht det måste vara för att man ska trivas.

Jag var hos en brukare för att städa... hos en som är född i kammarn o som troligen vill dö liggandes på soffan i köket när han lyssnar på nyheterna.



Nåväl, jag kom från ämnet... jag var hos en brukare för o städa...



Dammsugaren verkade lite igenproppad i munstycket så jag ställde mig att skaka loss det som fastnat där längst nere.

Ett par rejäla skak brukar få det som fastnat o proppat igen att lossna... oftast är det en pappersbit, en bit knäckebröd eller nåt annat, typ en barkbit från ved eller så....

Nåväl, jag stod där o skaka o det ramlade ut nån liten dammtuss.... men det fanns uppenbarligen mer kvar.... jag skakade lite till... o ut.... ramlar.....

Ja ni kommer inte tro mig...

ut ramlade nånting dött... men ändå i högsta grad levande....

UÄCK!!!!

En råtta som var så död den bara kunde vara.... den var mer eller mindre i upplösningstillstånd men jag trodde först att den ändå rörde sig o andades... det var inte råttan som rörde sig... det var alla äckliga larver som krälade däri som fick råttan o röra sig.

Jag ryggade äcklad o förskräckt tillbaka... o insåg att mitt skakande hade spritt ut de där krälande centimeterlånga vita genomskinliga kräken i en cirkel runt mig med en meters räckvidd åt alla håll.... uääääääähh

o de kröp fort ska jag säga.... dammsugaren stod ju o brummade o jag fann ingen annan råd än att dammsuga upp dem....

Jag lovar.... det luktade inte tårta om kadavret.... när jag lyckats fånga in de flesta av kräldjuren i dammsugarens vrålande innandöme började jag leta efter nåt att skopa upp resterna av råttkroppen med....

Jag har tagit i döda råttor genom o lyft dem i svansen förr (med latexhandskar på)... men de var fortfarande utseendemässigt rätt lika en levande råtta (bara lite stelare), den här fick min mage att vilja vända sig ut o in... o inte för en miljon (jo kanske om miljonen legat framför mig) hade jag velat nudda vid den...

Det jag mest av allt förundras över dock är HUR I HELA FRIDEN KOM FANSKAPET IN I MUNSTYCKET????

Jag menar... en normal människa reagerar väl på om dammsugaren helt plötsligt börjar suga avsevärt mkt sämre än nyss?
En normal människa försöker väl då isåfall rensa bort vad det nu månde vara som fastnat o blockerar skräpets väg till påsen?
En normal människa......

Fast vad är normalt?

Det var nästan som om jag vore med i en jäkla skräckfilm.... har för mig att det finns nån scen i Poltergeist där maten helt plötsligt är full med krälande likmaskar....
Jag tänkte för mig själv när jag sen försökte lugna mig själv o genomföra städningen att jag inte hade blivit förvånad om farbrorn tittat på mig när jag visade honom mitt fynd o han sagt "they're here" o sen snurrat sitt huvud tre varv. (ja jag vet att det är från två olika skräckfilmer men who cares?)

råttan på bilden är inte råttan i texten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0