utan snus i 14 dagar försmäktar vi på denna ö

I måndags försvann vårt telenät. Det var snön som var boven. Tung o blöt tyngde den ner linan så den snäppte o gick av.
-
Jag höll på här hemma o konstaterade bara framåt middan att telefonen var död.... var aldrig ut på nåt internet så jag visste inte säkert om det bara var telefonen som gått sönder eller om det faktiskt var dags o felanmäla.
-
Så det blev inte felanmält förrän på tisdagen... o de säger ju alltid att de har 5 arbetsdagar på sig att hitta o laga felet. O av nån jäkligt konstig anledning så väntar de alltid till dag 5 innan de åker ut.
-
Jag borde ha sagt att jag har trygghetslarm (vilket jag INTE har, men då hade de kanske fått lite eld i baken).
-
Så igår på julafton fick J nog o tog en polare till hjälp o lagade tråden temporärt... vi har internet men ingen telefon nu.... polaren sa att det brukar kunna slå ifrån nån överslagssäkring i nån basstation när det går sönder... så de lär väl ut o flippa på en flippknapp. Ja o hänga upp linan som J o polaren bara lagade o skarvade på en bit så den ligger lite snyggt på marken. Hahahaha
-
Jag har hunnit fixa lite i köket... spacklat o slipat o målat o faktiskt även tapetserat en vägg. Jag o E.
-
Snyggt blev det men fy tusan för mönsterpassning.... nu var det stormönstrat o inte ett dugg förlåtande för misstag.... blev ett ställe som blev lite knas men där står kylskåpet o döljer så det gjorde inte så mkt.
När jag nästan var klar så utbrast jag euforiskt "randigt möter rutigt o så prickarna som busar till det" i bästa Ernst-anda.
Jag insåg att det skulle vara precis så som han skulle ha sagt om han stått med där i mitt kök.
-
Jag bara äääälskar min tapet. Lite kaffelatte sådär...
-
Jag har dessutom hunnit med o vara serveringsmamma på julavslutningen för lille J. Det var ju visst tradition sen Adam gick i kolt att sexorna bjuder på fika då. När det väl var dags o masa sig upp o dit till 8.00 på morgonen (en ledig dag) så muttrade jag lite o frågade mig själv hur jag tänkte när jag anmälde mig frivilligt. Men det var så långt bort då... men ack så fort tiden kom ikapp
-
En shoppingvända i V-ås. Bara jag o bilen... tog lång tid... alldeles för lång tid... men när jag väl tuffade på hemåt så kände jag att jag trivs o köra på i min ensamhet sådär.... jag o radion i en varm bil. Ja-a
-
Julafton utan o jobba först... när hände DET sist??? Knappt så jag minns känslan....  men iår hände det. Lovely!!!
Tomten kom med paket till mig också faktiskt... o det var ett bra paket... Herr J hade köpt en telefon. En samsung galaxy (inte värsta modellen) o nu ska jag bara bli kompatibel med den också.... jag har redan lärt mig o facebooka ifrån den... hahaha men saknar vissa funktioner som man kan göra från datorn. Men men.... jag kan iaf fota o slänga in bilder. Jag som liksom verkligen älskar o dokumentera mitt liv i bilder...  köksbilden är tagen med mobilen.
Tyvärr har jag inte knäckt gåtan på hur jag ska kunna blogga ifrån den.... det kanske kommer.
-
Men nu vet ni iaf att jag lever o mår bra. I morgon börjar allvaret igen. Åter till jobbet.... ska kolla ifall Stina lämnat några skumtomtar åt mig. Eller om hon ätit upp alla (trots att hon inte ens gillar dem)

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad bra att du fått en ny mobil!!! Jag gillar ju oxå att bildfacebooka så då är vi fler :)

2011-12-26 @ 11:28:57
URL: http://minaungar.blogspot.com
Postat av: Ida

Ser snyggt ut, väggarna i köket alltså! :D



Sv: Nej, jag tar inte illa upp. Det är ju snällt att du skriver. :)

Jag skrattar faktiskt mycket, åt roliga saker. För roliga saker är fortfarande roliga. Men är mest på natten och när jag är ensam som jag är väldigt ledsen.

2011-12-27 @ 03:05:02
URL: http://rosida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0