Vatten

I morse hade jag lite bråttom för jag var sen i starten (som så många andra mornar) o checkade lite snabbt att det fanns vatten i hagen o i boxen till Gnistra... sen slängde jag bara ut hö åt dem o åt Gnistra.

Sen for jag mot jobbet....

När jag kom hem från jobbet fick lilla fröken gå ut en stund till boysen i hagen o så slängde jag ut mer hö åt dem. Konstaterade att pojkarna slurpat i sig hela baljan med vatten under dan o hämtade mer vatten i hinkar.

Gnistra var jättetörstig o dök ner i ena hinken innan jag ens hunnit ställa ner hinken på marken.

När jag kom in i stallet o titta ner i hennes hink igen förstod jag varför.....

En rådis hade döden mött i hennes vattenhink o flöt nu upp o ner däri.

O genast fick jag dåligt samvete.... tänk om den där rådisen flöt där redan i morse.... tacka sjutton för att hon var törstig nurå. För vem vill dricka vatten som en råtta drunknat i??

Inatt ska Elvis få stalltjänstgöring har jag tänkt. Alla fönster o dörrar till stallet ska stängas o så får "EllisBellis" jobba som råttfälla.
Så det är väl dags att bära ut honom dit nu kanske. För jag är trött, såååå trött. O längtar efter min sköna säng helt ärligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0