det är fredag idag, hela dan faktiskt

Hoppsan... en hel vecka har gått sen jag bloggade nåt sist....

Jag har jobbat..... o inte orkat så mycket mer sen...

Här hemma på gården så har ponnyskruttan återigen visat framfötterna på ett sätt som gör hennes matte (mig) galen. Hon drog helt sonika genom trästaketet också.... så nu har hon verkligen stått på box de senaste dagarna... det var i onsdags som hon tyckte att det var orättvist att pojkarna fick hö före henne o hon tryckte ut brädan från infästningen o sen rejsa hon järnet i den hage som hon kom ut i..... *suck*

Jag blir så less... jag satte mig hos henne på kvällen o sa helt frankt att på det här viset så kan det bara sluta på ett sätt.... för jag orkar inte ha en häst som helst av allt vill leva mustangliv o som gör ALLT för att komma dit. O helt ärligt... hur många svar skulle jag få på en annons om jag försökte sälja henne där jag sa att det enda som möjligen skulle hålla henne inne är ett gunnebostaket.
Houdini återfödd till ponny skulle jag vilja påstå

I morgon ska jag försöka få till en fotosession med julkortsfotografering.... ja ni kanske minns min idé med granen o pyntet utomhus o ungarna

Hoppas att E är piggare då än idag... hon fick vara hemma från skolan för hon var febrig igårkväll när hon kom från bussen... hon gick av vid farmor o farfar o hade lyckats somna en stund där.... o känner man E så vet man att hon ALDRIG sover på dagtid.... endast på natten o så har hon varit sen hon var liten... många av hennes jämnåriga sov middag på dagis o hos dagmamman men inte hon heller..... vila på sin höjd... för man kan missa så mkt om man sover.... det har varit hennes filosofi jämt.

Provade att handla take away från thairestaurangen i stan ikväll.... Bangkok spicy heter stället.... konstatera att vissa saker ska vi handla fler gånger medans andra skippar vi.... kycklingen i curry o kokosmjölk var god, o likaså vårrullarna och de stekta äggnudlarna med kyckling.... men tigerräkor o bläckfisk var inte alls nån höjdare... uäck... det fick katten o hunden dela på.....

Nu har jag varvat ner i soffan framför idol på tv:n med ett glas blossa glögg o datorn i knät.

Glöggen dricker jag kall för jag tycker det är godare än att dricka den varm.... varm är den bara god när man vill värma sig.

Godispåsen har jag bredvid mig också....

O vet ni... idag har jag varit ledig från jobbet och jag är ledig i morgon o på söndag och hör o häpna... jag är ledig på måndag också.... helt fuckin amazing.... det känns såååå skönt sååååå o jag har inte tagit semester eller nåt heller.... utan jag har en fyraledighet på schemat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0