Bäckbyresa med tandläkarärende

Jag håller på o blir förkyld igen... blääää säger jag om det

Har lite rackel i halsen o öronen kliar o näsan den rinner o börjar bli täppt igen.

Idag var jag iaf iväg till tandläkaren... usch sån ångest jag hade innan jag väl var där.... det första jag fick göra var o springa in på toa... ångest o oro sätter fart på magen kan jag säga.
Sen satt jag där o våndades över om jag behövde anmäla min ankomst eller inte.... men det behövde jag inte för en ung tjej kom o hämtade mig en minut sisådär efter tiden som var bokad.
Hon var studerande o praktikant där... det gjorde mig inget faktiskt för iom att hon var där så förklarade de en massa saker åt henne som jag lyssnade på också.... vill ju gärna veta vad de gör... rotfyllning är ju sådär lagom kul o göra.... men jag slapp bedövning då tanden redan var så död den bara kunde bli. O har jag väl kommit i stolen o hålet är färdigborrat o jag inte behöver nån bedövning så är det ganska okej.... då kan man ligga där o filosofera... men våndan INNAN. hua

Åkte över till Erikslund efteråt (jag var på Bäckby) o kikade runt lite på både Bauhaus o Biltema innan jag sen ramlade in på Hööks. Där köpte jag ett långt ledrep åt E o Lillen. O så två söta rosa reflexer i form av ett hästhuvud.

Avslutade min V-åsresa med shopping på IcaMaxi o sen donken på väg hem.

Ja just ja, när jag var på Bauhaus så var det i det taget som de hade städarna gick runt i butiken.... kan ju säga att den killen som gick där tillsammans med en tjej inte var nån bra reklam för företaget direkt... gisses sån surpuppa... han muttrade om fågelmaten som hade läckt ut på golvet o svor om att sånt skulle säljas på djuraffären o inte där. Snacka om att han drog ner mitt humör... o inte ville jag gå o kika på fågelmat efter det direkt.... nä han lyckades nog mest bara med att jag inte ville handla alls där inne.

När jag kom hem igen så kände jag ändå hur trött jag var... spänningarna släppte o jag var tvungen o gå o lägga mig o sov bort en o en halv timme nästan.... fick tvinga mig upp igen... o börja laga lite mat så jag piggnade till.

Nu ska jag försöka dra med mig E ut så vi kan fodra hästarna för natten... o sen blir det nog tidig kväll i bingen....  är redigt trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0