Minne, jag har tappat mitt minne

Igår när jag gick o kollade min i princip dagliga runda på sommaren så insåg jag att det var en blomma som jag fått av en kompis för några år sen som inte längre fanns kvar i rabatten..... o jag kunde inte minnas HUR fasen den såg ut ens... men jag mindes att jag hade haft en växt som inte längre fanns där.... hahaha ja fråga mig inte HUR jag kunde komma på det så plötsligt.

Det enda jag mindes var att det var blå blommor i rätt ljus nyans. O att jag skulle känna igen den om jag såg bladen på den (eftersom den inte blommar än på säsongen). Idag var jag över till kompisen i fråga o nämnde saken. Hon kom på vilken jag mena på en gång o gick ut o visa mig.

Äggrunda rätt ljust gröna blad i äggstorlek också faktiskt hahaha. O blomman (som inte ännu kommit) är ljust blå med ganska mkt spret.

OM nån skulle kunna förstå vad jag syftar på för nån blomma så släng gärna in en kommentar på vad den kan tänkas heta för hon mindes inte heller.

Irriterande är det iaf.

Öht så är det mkt sånt som stör mig. Att jag inte MINNS namn på saker, växter, djur, ställen, människor längre. Det bara försvinner för mig hux flux.... ena minuten säger jag det o nästa stund har jag glömt vad jag nyss sa när jag ska säga namnet på saken igen.... idag glömde jag till exempel bort att borstnejlika heter borstnejlika fast jag alldeles nyss pratat om den blomman o sagt namnet. Vi bytte rabatt i princip i hennes trädgård o så var det bara BORTA



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0