Mormor 80-år

Idag skulle vi fira mormor som fyllde år i början utav veckan.
Självklart så jobbade jag idag. Men så är det när man jobbar inom hemtjänsten. Man får jobba när andra är lediga.

Så jag kom inte till stan förrän strax efter halv fem på eftermiddagen. Då for jag o hämta syrran o sen åkte vi till mormor.

Hos mormor var det fullt hus. Tyvärr hade jag ganska precis missat min äldsta kusin med familj som skulle vidare uppåt i landet på påsklovssemester. Min näst äldsta kusin var inte heller där men annars så var alla mina kusiner där.
Alla o alla låter som himla många men tre stycken var de. Micke, Anna o Emelie. Mickes flickvän var också med.
Min moster o morbror var också där, o mosters karl och morbrors ex som han har dottern Emelie tillsammans med.

Det var så himla kul o träffa alla. Det blir ju tyvärr inte av att man träffas.
Lena (morbrors ex) sa att det är synd att vi inte ses så ofta, o det är ju inte så långt till Stockholm...
Näe, sa jag. Det är inte så långt hit heller ^^. Det är ju lika långt åt båda håll. Hahaha
Men tydligen var det längre för en som inte hittar ut på landet än det är för en som inte hittar i storstan. Haha


Tråkigt nog glömde jag totalt bort att packa med mig kameran när jag for i morse mot jobbet. Hade så gärna filmat när morbror Nisse spelade gitarr o sjöng gamla godingar.
Rätt vad det var när alla babblade som mest så blev det tvärtyst i rummet. Min kusin Emelie hade tagit gitarren o spelade o sjöng lite lågmält. Men det lät så vackert att jag tror alla i rummet tystna för att få höra bättre.

Hon blev så generad att hon slutade spela tyvärr. Men hon hade då rakt inget att skämmas för.

När alla andra så småningom åkt hem så kom jag på att jag hade ju mobilkameran.... tog ett par bilder på alla blommor hon fått idag. Den första bilden blev usel. Nackdelen med att förvara mobilen i bakfickan på jeansen är att det blir så mkt ludd mellan skal o telefon. Så jag fick ta bort bakstycket o göra ren linsen o nästa bild blev lite bättre iaf.

Det är mormor o syrran som poserar bredvid. Även hon har precis fyllt jämna år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0