Inatt jag drömde ...

Ja, jag drömde att jag åkte till London. Bara sådär över ett par timmar. 
 
Först var jag hos en kompis (som jag inte varit hos på flera år). Där stod jag och rullade chokladbollar i deras kök. Mini-mini gjorde jag. Sen insåg jag plötsligt att jag var där och våldgästade mitt i natten och att de säkert ville gå och lägga sig men var för finkänsliga för att säga till mig. Nu vet jag att så inte är fallet irl för de skulle utan tvekan säga "hörrö, nu måste vi faktiskt sova så hejdå vi syns en annan dag" men i drömmen så blev jag stressad att rulla klart de där bakverken. Sen plötsligt så skulle min vän skjutsa mig till ett ställe för att jag var godissugen. Jag behövde kanske lite gott på resan eller nåt sånt. Det fysiska stället såg ut som ett lokalt gatukök i stan men vi var i England. Väl där insåg jag att alla saker skulle vara mycket dyrare i den där kiosken än om jag gick till stormarknaden nåt kvarter bort. Att klockan var två på natten spelade ingen roll, de hade visst öppet ändå. När jag gått in där så kom jag på att jag bara hade svenska sedlar på mig och jag visste inte om jag skulle kunna betala med kort för jag visste inte om det var aktiverat att använda utomlands. 
 
Väl när jag står och väljer godis så ringer herr J och undrar när jag tänker komma hem. Då måste jag erkänna att jag är kvar i London fortfarande eftersom att högtalaren i affären annonserar att klockan är tre och de stänger nu så vänligen gå till kassan och betala.
 
Vid kassan pratade den ena svenska tydligen men jag hade ställt mig i den andra kön. Jag plockade fram en femhundring och blev anvisad att betala i en sedelautomat. Automaten ville inte ta emot sedeln för den hamnade på sniskan hela tiden. Sen matade den ändå ut min växel men den trasades sönder i automaten för den såg ut som en papperstugg där sedlarna skulle landa i utmatningen. 
 
Jag mötte en jobbarkompis vid utgången och vi gjorde sällskap till min vän som stod och väntade vid gatuköket. När vi sen är framme hos henne så har jag plötsligt en gammal klasskamrat med mig också. Jag presenterar mina vänner och säger att hon kanske känner dem för de är mycket yngre än vad jag är. Min klasskamrat visade< sig ha samma pappa som min kompis son. Stämningen blev lite tryckt i samma ögonblick som hon sa det.
 
Sen tror jag att jag vaknade för jag minns inget mer iallafall. 
 
Att jag drömde om att åka till London har nog att göra med hur jag mår just nu. Att jag mår blä och vill göra något roligt men jag orkar inte för min hjärna är överhettad. 
 
 
Vi får se vad jag orkar med idag. Det blir nog ingen Londonresa hursomhaver. Men jag ska tillbaka dit, det har jag bestämt.
 

Kommentarer
Postat av: sussi

ibland drömmer man så konstigt :P

2015-09-11 @ 14:39:58
URL: http://siouxzie.vimeddjur.se
Postat av: Helen

Så underbart att läsa att även andra har dessa helt otroliga drömmar utan något som helst vett och sans. Min käre make brukar ruska på huvudet åt mig och undra vad som försiggår innan för mitt pannben när jag berättar om mina drömmar

2015-09-14 @ 13:40:42
URL: http://franminvraavvarlden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0