Just a quicky in and out....

Igår ramlade det in ett sms med frågan vad jag kunde tänkas göra o så en fråga om jag ville hänga med till V-ås.

Jag svarade jakande på den frågan o så småningom (typ halv två) kom vi iväg till Västerås för en snabbis genom stans butiker o så bolaget o sen hem igen....

Så var tanken...

Våra planer ser alltid så bra ut på papperet...

Vi åkte genom Skultuna o bestämde att Erikslund är väl en lika bra start som någon annan.... kanske att vi kunde göra ALLT på Erikslund o sen komma ännu snabbare hem igen.

Tati var första stoppet o A o jag bläddrade genom massor av kläder o massor av kläder (nåja en hel del iaf) följde med A in i omklädningsrummet. O alla de där kläderna hamnade sen tillbaka på ställningarna o vi gick ut därifrån lika tomhänta som vi gick in.

Även skopunkten hade rea o vi tog ett varv... o sen gick vi ut...

Nu var vi hungriga o donken fick sig ett snabbt besök i drive-thru'n. Sen åts maten i bilen medan vi rullade mot stadens mitt.

Upp för P-huset. Varv på varv uppåt... vid hissen på väg ner kom jag på att kolla vilken våning vi stod på... kunde ju vara bra inför hemresan om vi slapp kuta runt på ALLA våningsplanen o leta bil. Hade ju kunnat vara nåt som var sååå vi liksom. Jag vet ju en annan av mina jobbarkompisar som faktiskt fick åka upp o ner o leta på plan efter plan då hon hade glömt o kolla var hon parkerat. Det hade visst varit rätt pinsamt tyckte hon... hahaha

New Yorkers enorma klädmassor sonderades... ännu fler kläder provades av ovan nämnda A. O ännu fler kläder ratades...

Ut på gatan, över gatan, in i nästa galleria, fler klädesaffärer... fler provningar, fler ratningar... in en sväng på alltid lika roliga Lagerhaus o ut igen fortfarande lika tomhänta....

Vid det här laget hade jag insett att det här med att åka o handla kläder med A är ungefär lika resultatfattigt som när jag åker o handlar kläder med min dotter E. O mkt riktigt vi startade stadsbesöket med New Yorker o vi verkade få avsluta vårt besök med ännu en sondering av utbudet på New Yorker.... ett linne prpvades o jaiks tänk!!! det fick följa med till kassorna o sen i en kasse ut till gallerian igen. Nu var klockan typ halv sju på kvällen...
Men Cubus hade inte fått nåt besök ännu... så när vi ändå var på väg åt det hållet (hissarna till bilarna är ju precis där) så gick vi in även där... o ja, A gick in i provrummet ungefär samtidigt som expediten började förbereda stängning genom att dra ner gallret till hälften.

Även här fick nåt klädesplagg äran att följa med A hem.
Jag lyckades hitta en trasa till mig själv också... köpte den utan att ens prova... o så hittade jag en väska som fick följa mig hem... (tantväska kalla E den för men who cares?)

Nu var klockan 19.00 o om ni kommer ihåg så skulle ju även bolaget besökas... håhum. Bolaget på stan stängde ju även det nu.... A tänkte på sina Guldkällan hon tänkt köpa till helgens bravader... som tydligen inte finns i Sala.

Jag var envis o propsade på att vi skulle åka tillbaka till Erikslund o kolla utifall att det bolaget hade längre öppettider.... jag hade nämligen för mig att det kunde möjligen vara så.... A var säker på att så inte var fallet.... (det borde ha varit läge för o satsa pengar för nån av oss)

Sen hade vi en liten diskussion om utifall vänster eller höger hade varit bästa hållet att svänga för o snabbast åka till just Erikslund (jag har kollat på kartan o jag kommer nog fortsätta åka min väg även i fortsättningen;)).

Wihooo hade nu A satsat en slant på att det skulle vara stängt så hade inte hon vunnit.... torsdagar o fredagar hade de förlängt öppet till 20.00 så vi knatade glada ihågen in där.

Blev ett par blåa skrammelpåsar även för min del.

Sen ICA Maxi, då jag lovat E att köpa hem chips. Blev lite annat smått o gott också faktiskt.... o gissa vad!!! De har ju kläder även på ICA så vad tror ni att A gjorde??? Jo hon skulle bara titta lite granna... o plötsligt stod hon med händerna fulla av kläder som hon "bara måste prova". O vad tror ni hände sen.... ja hon hittade mer kläder som hon ville ha på ICA än på nån av alla de andra butikerna tillsammans....

O A har ju inte varit så där värstans mkt på ICA så hon hittade ju inte där inne.... o trötta var vi... o flamsat hade vi gjort mest hela dagen... så när vi väl stod i kassan damp det ner ett sms från J att han ville ha hemhandlat en sak.... jaha sucka A o började gå åt fel håll när vi skulle hämta den grejen... lugn jag hittar sa jag o så gick vi åt rätt håll.... A frusta av skratt när vi hamna i ett hörn vid slutet av kattmaten o så mena hon på att "jag hittade ju"... hmmm en vägg... den måste vara ny.... men ett par meter bort kunde man gå runt väggen o voila, jag SA ju att jag hittar, sa jag o log.

Sen tillbaka till kassan o betala.... A stod före mig i kassan o hade alltså redan packat sina varor när jag skulle till o packa mina.

Sen hände nåt som fick det att totalt brista för oss....

Jag står där o packar mina varor när jag ser A som i trance gå fram o försiktigt peta på den där avställningshyllan som finns på slutet av kassorna inåt o sen förundrat se på när den gled undan in under själva varubandet.

Jag slängde väl ur mig ett "o du då" eller nåt liknande o då insåg hon vad hon just gjort.... o där stod vi o asgarva. Jag insåg att det måste sett bra fånigt ut där vi stod o hade totalt psykbryt... jag kunde knappt packa mina varor klart så vi fick komma ut därifrån.

Tillbaka i bilen o vi garvade fortfarande....

Till donken för ännu en beställning.... jag tog bara en glass medan hon tog ett par små cheese.... vi käkade i bilen medan vi åkte hemåt o det var väl tur det.... för vi hade inte kunnat uppföra oss om vi setat där inne. Jag skrattade så jag till slut var tvungen o fråga A om man kan skratta sönder revbenen för jag hade krampaktigt ont i vänster sida så fort jag försökte skratta.

Klockan var 22.00 innan vi var tillbaka hemma hos henne o jag kunde lasta in i min bil o styra hemåt.



TACK A för en underbar dag utanför jobbet. Vi konstaterade att vi aldrig umgåtts på fritiden förutom nån gång när vi festat ihop.

O nu insåg jag att jag glömde helt bort att nämna att IKEA också fick ett besök medan vi var där.... HUR kunde jag glömma att nämna det???? Det inträffade ju försjutton FÖRE första donkenbesöket

Nåväl, kanske jag nämner det nån annan gång.....



Kommentarer
Postat av: ROos

hahahah!! xD jag skrattar lika mkt nu faktiskt! omfg... så jävla kul det där var. tack själv för en sjukt roligt äventyr! :D

2011-07-29 @ 16:37:06
Postat av: ROos

who could know that ICA fucking Maxi skulle ha kläder jag ville ha ;)

2011-07-29 @ 16:42:09
Postat av: Anna

Det där låter precis som jag när jag är och provar kläder....iallafall om du skulle fråga Stefan :)



I parkeringshuset har jag gjort precis så där...glömt vilken våning jag stod på och fick åka och leta bil på varje plan, dessutom hade jag glömt var på planet som jag ställt mig oxå, förvirrad som jag är!



Ni verkar iallafall haft en rolig dag! Kram

2011-07-29 @ 23:09:20
URL: http://minaungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0