kakbakar

Igår åkte jag från den mörka skogen genom byn o ut i den mörka skogen på andra sidan... typ.
Jag o Anna hade date - pepparkaksbaksdate.
Jag var väl där strax efter 16.00 o vi startade upp ganska omgående då A hade förberett (som vilken proffsig tv-kock som helst) genom o göra en laddning deg kvällen innan.
Jag hade mina sjuttioelva formar med mig o snart hade vi delat upp i lite teman. Men lika snart hade det spårat ur o vi höll inte våra tema-tankar direkt. Haha
Men vi kavlade o stansade o plåt efter plåt fylldes med figurer... rätt stolta får vi väl vara att vi inte glömde en endaste plåt kvar för länge...
Sen till det allra roligaste - dekoreringen. Vi blandade rejält med kristyr som vi sen färgade i gult, blått, rosa, lila, grönt, orange + att vi sparade lite som vitt också ;)
Det tog tid... mer tid än vi kanske hade tänkt oss.... många timmar rann iväg. Men vi hade kul o ju längre kvällen gick desto mer spårade vi ur... vi började sjunga på låtar o bytte ut texterna o hade oss. A's sambo gick förbi mellan varven för o checka hur långt vi kommit... han skakade bara på sitt huvud åt oss tokstollar...
De som var roligast o dekorera var snöstjärnorna (såklart vem hade trott nåt annat?) och A gjorde jättefina händer med nagellack o armband o ringar.... hon hade strössel o pynta lite extra med så både armbanden o ringarna fick fina pärlor i sig. O jag hade sett en bild på lite annorlunda pepparkakor så såna var jag tvungen o testa (såklart)
foto: Anna (hoppas det var ok att sno bilden)
Min fråga till er läsare blir då såklart: kan ni se vilka kakor jag menar??
En ledtråd ska ni få... jag var lite inspirerad av "yellow polka dot bikini"
Det hann bli nytt datum innan jag var hemma igen... men vi hade kul...

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha ja du det var galet! Och mamma haj, dududududududuuuuuuuuuu :)

Självklart fick du sno bilden. Klockan blev ju bara 1 på natten det är ju inte så sent.....när man ska upp och jobba kl 6 :) Nästa gång kan vi börja kl 14 då är vi ju klara till 23 :) Ha en bra semesterdag!

2011-12-02 @ 07:22:28
URL: http://mina ungar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0