Saturday

Om jag orkade vara vaken igår så kom det lite efter idag. Såå trött. Var vaken en stund på morgonen men somnade om sen. 
 
Faktiskt blev det inte frukost förrän blodsockret var under fotsulorna nånstans vid 11-snåret. Mådde rent illa ett tag då.
 
Tog en promenad med fjanten iallafall. Tog vägen om rävgrytet jag misstänkt vara bebott iår. Eftersom jag sett spår av mina tagna hönor ditåt. 
 
Jag har tipsat arrendatorn om vad jag sett och möjligen att han har varit där och försökt röka ut dem. Såg rester av kol och eld. Men minns inte om det sett ut så förut också. För jag såg inga färska spår av in- och utfart från hålorna. 
 
Svamp hittade jag däremot. Både gula och trattisar. 
 
Jag tog en kelpieselfie också
Men ah, jag ser ju inte klok ut. O fjanten fattade nog inte ens att det var fotografering på G. Då hade han inte sett sådär fin ut. 
Råkade trycka av en bild av misstag också. Men den blev lite läcker fast den kom på sniskan. 
Älskar verkligen den här lilla snutten skog. Måtte den få förbli orörd länge. 
 
 
När jag kom hem gjorde jag smarrig mat. 
 
Kokade potatis och grönsaker. Stekte lite av svampen och hade köttbullar i frysen som Mannerström rullat enkom för mig och lämnat i en frysdisk på Ica. 😁 Redde av med grädde och hade en liiiten klick äppelmos kvar. Asså vet ni hur gott det blev eller?
 
Nu är det duschen och sova som är kvar av den här dagen. Så trött, såå fryssen. 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Men du, det måste väl bli en kelfie?;)
Skogen är så vacker med den gröna mossan

Svar: Haha ja så kan man kanske säga.
Kalla mig M

2019-09-14 @ 23:32:51
URL: http://https://marrresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0