Roads

I måndags fick jag frågan om vad jag hade för planer på fredagen. 
 
En kompis ville ha sällskap på en 25 mil lång resa enkel väg. 
 
En begravning var målet.
 
Självklart ställde jag upp. Jag hörde inte nånstans hemma på själva begravningen och alltså hade jag bespetsat mig på att utforska området omkring istället. Med min ständige och trogna vapendragare - fjanten - knatade jag iväg så snart gästerna hade gått in i kyrkan.
Det var en vacker förmiddag även om det blåste svala vindar. 
 
Jag fann ett naturreservat. 
Underbar natur. Det växte ekar i massor. Jag såg spår efter vildsvin också. De hade bökat efter ekollon.
Jag parkerade fjanten vid en stor ek som storleksreferens. Dock sitter han himla skumt på bilden 😂😂
 
När jag kom till den här stättan som varnade för tjuren så tvekade jag. Jag hade nyss gått rakt igenom en hage men den var öppen i grindarna. Den här hade grinden stängd. Alltså kunde jag inte va säker på att den var tom och med en hund på släp så kändes det inte så kul o möta en tjur.
 
I samma veva frågade kompisen var jag var eftersom att nu skulle de åka till minnesstunden efter. Dryga 6 km åt andra hållet än vad jag befann mig.
 
Så då tog jag landsvägen istället. Och började gå efter. Det gick ju ingen nöd på mig eftersom solen sken från en hyfsat klarblå himmel. 
Det blev nästan en mil allt som allt.
 
 
Efter jag blev upphämtad så tog vi en avstickare för lite foto innan vi for tillbaka mot civilisationen och ett stopp i Norrköping för shopping av ettårspresent.
 
14 timmar från jag hämtades tills jag var hemma igen. 
 
Lördag. Trött som jag vet inte vad. Blev inte mkt gjort innan jag for på kalas. 
 
Jo jag tränade lite core och axlar. Sisådär en kvart tog det. Jag har laddat ner en app som har olika träningsprogram. Sen slog jag in paket. 
 
Det bjöds på gott fika såklart
 
Sen när jag kom hem blev inte så mkt mer gjort. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0