Söndag

Tredje lediga helgen på raken o jag njuter av den. 
 
Dotra kom hem med ett lass grejer som inte ska med till Stockholm när hon ska dit för 3 mån praktik. 
 
Hennes rum finns ju kvar. Även om jag tänkt göra om det till bibliotek och gästrum. 
 
Hon städade aldrig ur det till fullo när hon drog för 3 år sen o jag kraschade ju som bekant strax efter. Vilket har gjort att rummet stått som det lämnades. Ja det har fyllts på med allehanda skrot bara. 
 
Nu röjde hon ur en massa som hon bara lämnade. Vi slängde en del igår och sen fick jag hjälp att bära in den där dagbädden jag fick till skänks för ett tag sen. O sen monterade jag den när de hade åkt. Ja för sonen var också över en sväng. Vi åkte ner till vintermarknaden på stan o kollade ett varv. Såg min mor sitta o fika. Bestämde oss att gå dit o säga hej. Ångrade oss lika snabbt. Det finns ju en anledning till att jag backat i vår kontakt. Blev snabbt påmind. 
 
Köpte inte ens de obligatoriska kokosbollarna. Men köpte 2 par stödstrumpor och en burk chokladsås med chili. En påse snacks i form av bondbönor i skivor som va saltade. Gissar friterade också. 
 
Galet trött somnade jag framför mellon. Såg iaf 15-åringen. Han va duktig.
 
Vaknade hyfsat tidigt idag men har inte fått tummen ur till nån frukost förrän nyss. 
 
Bestämde mig att ta frullen utomhus. I söderläge mot väggen. Blåser lite för mkt bara annars är det helt okej. 
Vi får se vad dagen bjuder sen 😊

Kommentarer
Postat av: Stina

Åh, det där... Att man plötsligt tror att det ska funka så man tar kontakt, men så bränner man dig direkt igen... Man lär sig aldrig...

Svar: Jag ville ju att hon skulle få se sina barnbarn. O de få träffa henne. Meeen näh.
Kalla mig M

2019-02-24 @ 14:07:52
Postat av: marianne

Tänk att tomma rum fort kan bli fyllda med diverse saker, det är inte bra att ha för mycket plats...haha
Trist med morsan :(
men annars lät det som en bra dag

Svar: Önskar att min dotters släng-iver kan smitta av sig lite lagom.
Kalla mig M

2019-02-25 @ 11:08:38
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Stina

Som jag när jag var så naiv och korkad att jag trodde det skulle funka med syrran när jag hade fått Clara... Men nej, hennes avund tog oanade proportionerna och jag kommer aldrig att försöka igen.

Svar: Ja det är så tråkigt men man väljer inte sin släkt. Men man kan välja hur mkt energi de får av en ❤️
Kalla mig M

2019-02-25 @ 16:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0