Spontana äventyr

Spontana äventyr är stunderna som blir de bästa minnena. 
 
Jobbhelg. Lååång Jobbhelg. Delad tur lördag och 7-16 idag söndag. 
 
Trött som jag vet inte vad. Ville helst krypa ihop till en boll o somna på jobbsoffan. Vad gör du efter jobbet kom en fråga. Mjaaa, jag borde städa men kanske kraschar på soffan o sover svarade jag typ. 
 
Alternativet var visst att haka på till Västerås. Okej, sa jag. Aldrig bang för ett äventyr.
 
Fjanten rastades lite snabbt o sen fick han också haka på till Västerås.
 
In o fixade ärendet som kollegan hade. Sen sa hon när vi gled förbi hamburgerrestaurangen att hon iaf behövde äta sen också innan hemfärd. Jag med sa jag. Men slängde ur mig att vi kunde ta sushi lika gärna. Jaa, googla på kvällsöppna sushiställen sådär en allhelgonasöndag. Sushi yama tvärs över stan. Sagt och gjort.
Sen en snabbis genom Ica. 
 
På hemvägen frågade hon om det månne va norrsken på himlen. Ljusföroreningar kan lura en ibland så jag tvekade. 
 
En halvtimme senare var jag övertygad om ATT det var norrsken. STANNA tjoade jag och hon hörsammade och nästan nitade. 
 
Sen klafsade vi ut på ett gärde och fotade norrsken. En km bort var himlen ännu vackrare så vi stannade igen. Och fotade. Och skrattade. För det stående skämtet under kvällen hade blivit att vi skulle lägga ut nästan identiska bilder på våra sociala medier o låtsas som att näää vi hade iiinte åkt ihop. 
 
Fjanten var nog mindre road av vårat flamsande. Men han va ju med iaf. Nåja nästan. Han fick sitta kvar i bilen hela tiden. 
 
Helt klart en himla bra avslutning på en lång och tröttsam arbetshelg. 
 
Sen stannade jag vid sjön o fotade nån mer bild också. Men då var det på väg att försvinna. 
För att vara mobilbilder så är det ändå rätt ok. Inget slår en systemkamera förstås. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0