Onsdag

På den positiva sidan. Jag minns bara att jag vaknade en gång inatt av en hostattack.
 
På den mindre positiva sidan. Slemmet har tjocknat så det var segt att hosta upp och rensa luftvägarna i morse. 
 
Gick i valet och kvalet över hur jag skulle göra imorgon. Logiken säger stanna hemma. Dåliga samvetet säger du orkar ju va i upprätt läge i flera timmar i sträck. För jo jag försöker hålla mig i upprätt läge för o lufta lungorna. Livrädd för att det ska gå ner o bli lunginflammation. Inte för att jag brukar va fast för det. Men jag är nog påverkad i andningen som det är. 
 
Fick se att jag hade fått fråga om att byta pass imorgon till kvällen för att hinna vila mer. Även om jag nu inte kommer kunna genomföra ett vårrus så var ju det anledningen till min schemalagda kortdag. 
 
Jag måste nog fokusera på att bli frisk för helgens jobb snarare än jobba imorgonkväll. 
 
Ack det där ständigt dåliga samvetet. 

Kommentarer
Postat av: Marie

Lyssna på kroppen och inte samvetet. Ja, det är ju svårare än tänkt. Men jag röstar för kroppen!

Jag genomför vårruset imorgon, men i strosande tempo. Mina 4 vänner som tänker springa får snällt vänta med att fika tills jag och min andra kompis kommer efter. Blir ju en skön promenad, men något löpsteg kanske det får bli. Så jag gör mig värd medaljen 😉

2018-05-30 @ 13:33:41
URL: http://mamafeelings.blogg.se
Postat av: Marianne

Tror du gör både dej och dina vårdtagare (heter de så nu?) en tjänst genom att stanna hemma och bli frisk.
Lunginflammation brukar följa på mina förkylningar men tack och lov är jag sällan förkyld.
Hoppas du mår bättre nu

2018-06-02 @ 07:02:15
Postat av: Marianne

Tror du gör både dej och dina vårdtagare (heter de så nu?) en tjänst genom att stanna hemma och bli frisk.
Lunginflammation brukar följa på mina förkylningar men tack och lov är jag sällan förkyld.
Hoppas du mår bättre nu

Svar: Jag mår bättre och jobbar delad tur idag. Stannar kvar på jobbet under långrasten.
Kalla mig M

2018-06-02 @ 07:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0