Lördag

Solsken och så skönt ute. Förvisso blåst mellan varven men liggandes i hängmattan gör det inte så mkt. 
 
Jag har väl aldrig varit med om att katter velat va med i hängmattan men jodå, Esther vill. Bara hon får va med matte så går allt. 
 
Lång lat lördag är det enda jag planerat för dagen. Än så länge går det rätt så bra. Jag grepade igenom mitt potatisland o rensade bort lite tistlar. Förbaskat ogräs som är omöjligt att utrota tror jag. Snart kan jag sätta potatisen. Tänket odla den i halm iår med. Så behändigt. Bara fösa undan halmen o skörda de största knölarna o låta resten fortsätta växa ett tag till. 
 
Jag fortsätter läsa i min bok. Barnbruden. Handlar om den yngsta kungliga bruden i Sveriges historia. Finns två böcker till sen. 
 
 

Kommentarer
Postat av: marianne cargus

En göra-vad-jag-vill-dag, skönt!
Längesedan du berättade något om höns nu, du har väl kvar de?
Den boken och de följande har jag lyssnat på,tyckte om de.

Svar: Jodå de är kvar. Just nu lite dåligt samvete över dem o därav tystnaden kanske. Men en hönapöna har lagt sig på ägg men så tokigt till att jag undrar om det blir nåt med de äggen. Måste lysa o se. Hon spelar nog bowling med dem är jag rädd o hälften ligger utanför
Kalla mig M

2018-05-10 @ 08:03:06
URL: http://marresmams.blogg.se/
Postat av: Marianne

Oj, ja så har det varit hos oss också, därför flyttade jag två stycken så de får ligga ifred.
Hoppas du får NÅN liten dunis iallafall

Svar: Hon bollar nog runt med dem alldeles på egen hand för hon la sig så dumt så äggen ligger inte still
Kalla mig M

2018-05-11 @ 09:15:01
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0