Inse sina begränsningar på rätt ställe

Jag är en sån där människa som ställer orimligt höga krav på mig själv när det gäller vissa saker. O håller mig tillbaka o säger "you are not good enough" på andra. 
 
Men nu fick jag se mig besegrad av förkylningen o sjukskrev mig imorgon och på onsdag. Så satsar vi på nya tag mot helgen. 
 
Det var jobbigt nog bara att kravla ur sängen idag. 11.30 stämplade jag ut från kudden. 
 
Nu sitter jag i skuggan under äppelträdet och känner doften av syren som i lagoma doser sveper förbi. För jo jag är inte så "däppt i däsan" att jag inte känner dofterna. 
 
Rapport från Lillen. Det går framåt. Imorrn kommer hovis o knipsar tårna. 
 
Vätskekontroll tror jag det är dags för. Kaffe o ett glas saft här i skuggan. 
 
Hade jag orkat hade det varit kul o testa att göra syrensaft men det får va till ett annat år tror jag. 
O där kom sonen o ville ha hjälp med att handla kläder. *suck* nåja, han är ledig idag o inte mer den här veckan så. Jag måste ändå köpa hem hostmedicin. Hostdämpande till natten. Peta i mig en ipren så orkar jag kanske en timme på stan. 

Kommentarer
Postat av: Marie

Så skönt att du lyssnade på dig själv. Du måste lyssna på dig själv!

Vila upp dig och krya på 🌸
Kram!

2018-05-28 @ 20:42:02
URL: http://mamafeelings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0