Torsdagen

När jag hade lämnat sonen vid bilskolan så tog jag en dryg timmes promenad. Tog med mig kameran och luftade den idag igen faktiskt. Ja jag tänkte som så att det kanske kunde bli bättre resultat idag med andra motiv. 
 
Tog vägen över kyrkogården och sa hej till min barndomskompis som dog i sviterna av leukemi när hon var knappt 11 år. Jag sa även hej till mormor och morfar. 
 
Sen hastade jag ner till Amitai och tog lite snabblunch. Grillad kyckling med jordnötssås och sushi (såklart, alltid sushi om det finns sushi). Friterade bananer med glass till efterrätt. Sen gasa järnet (nästan helt laglig hela vägen, hrmmm) mot jobbet. 
 
Två lunchbesök, en timme städ, ännu ett lunchbesök och en promenad till affären med en brukare i rullstol innan de första 4 timmarna var avklarade. Då återstod 6 timmar innan jag fick vända näsan hemåt igen. 
 
Nu är det nattning av djur och mig själv kvar på agendan.
 
Jag fick en snap av dotra ikväll som gjorde mig full i skratt. 
 
Hon ÄR sin mors dotter. Jag svarade att det finns folk som tycker att det är sent efter 21. 
 
Jag vet en hel drös med människor som knappt kan hålla ögonen öppna vid den tiden min dotter kallar tidigt. 
 
Men jag är ju också en nattuggla så hon brås på mig. 
 

Kommentarer
Postat av: Bea

Men det där klockslaget skulle sonen min väl kalla "middagstid"... 😂 Jag ill ha det tyst 22.00 så jag kan läsa en stund, sen sova lite innan sambons väckarn ringer antingen 04.30 eller 05.30.

2018-03-23 @ 08:09:47
Postat av: Marianne

Jag är nog också nattuggla innerst inne, men nuförtiden kommer jag i säng tidigt (enligt din dotter?

2018-03-24 @ 10:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0