Påskafton

Vissa dagar känns mindre roliga än andra. Gårdagen var en sån där dag som kändes som en enda lång uppförsbacke.
 
Jag var inte ensam om den känslan. En kollega utbrast att dagen kändes lång nog för att tas för en hel vecka. Jag replikerade att det var inte så konstigt det var ju lååångfredag. 
 
Galet trött när jag kom hem. Fick lov att slumra en stund på soffan faktiskt.  
 
Sonen hade åkt till sin far också. Men inte förrän mot kvällningen fick jag meddelande från exet om att sonen var där. Öhm, ja det hade jag ju konstaterat direkt jag kom hem liksom. Tsss
 
Sovmorgon idag och ledig dag. Trött som jag vet inte vad och tänkte ett tag åka till stan o ta en promenad i det fina vädret men svägerskan hann före med en fråga om fika. Hon kom över med tre ungar och två pizzor. 
 
Så min påsklunch bestod av ett par slicear Hawaipizza med kebabsås. 
Sen gick vi ut i det fina vädret och drack kaffe och saft. 
 
Pepparkakor SKA doppas i kaffe. Fråga vilken nästan-fyraåring som helst om det.
Ett vårtecken hittades också. En grönskimrande skalbagge. 
 
När de sen åkte hem igen kraschlandade jag i soffan framför tv:n. 
 
Först Pan med Hugh Jackman och sen Pirates of the Caribbean men jag kollar bara med ett halvt öga. Och tröttheten är så jag tror att snart blir det godnatt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0