Fredagsmys

Äntligen fredag.
 
 Det som från början kändes som en helt okej arbetsvecka i teorin blev en mastig sån i praktiken. 
 
5,5h mer i onsdags. 45 minuter mer igår och 1,5h mer idag. Så nu är jag trött. Äckligt trött. 
 
Men det är fredag. Och ledig helg. 
 
Jag ramlade förbi affären på vägen hem och köpte lite konstgjord andning till energinivån. Godis o chips. Det kändes som jag behövde det. Hrmmm vågen säger att jag INTE behöver det. Men men ...
 
Jag hade ssk-besök inbokat. Sen lunchade jag på Amitai. Skrev till en kollega som var ledig idag o fråga om hon ville haka på och hon kom fort som fasen för en snabblunch. Det var kul att hon ville hänga på. Jag är inte rädd för ensamluncher numera men förr var det en otänkbarhet att sitta o äta eller fika ensam i offentlighet. Men alltid kul o få sällskap. 
 
Nu är jag i vågrätt läge i soffan o vore det inte för att pelletskaminen börjar få slut på pellets så hade jag nog gärna slumrat här o nu. Men först en sväng ut i garaget o hämta en säck pellets. Brrrr 
 
Sen kanske jag slumrar 😉

Kommentarer
Postat av: Marie

Förr var jag också emot att sitta ensam och äta/fika ute. Men nu kan jag ibland tycka att det är avkopplande. Men visst är sällskap lite härligare!

Önskar dig en härlig helg! En ledig sådan!

2018-03-09 @ 20:11:11
URL: http://mamafeelings.blogg.se
Postat av: Anki

Läste på din kollegas status och tänkte att det är nog min syrra hon lunchar med. Jag hade rätt åh.. 😀😂

2018-03-09 @ 22:15:30
Postat av: Marianne

För min del har jag aldrig brytt mej om jag haft sällskap eller inte, jag har gått ensam på krogen också många gånger, älskar att sitta och titta på folk.
Den där vågen...är den verkligen ärlig? Haha

Svar: Jadå vågen är nog ärlig så det räcker och blir över. Min personliga trivselvikt är egenligen ännu mindre men har insett att då tappar jag alla mina former så för att få behålla dem nu såhär på äldre dar så får jag justera min trivselvikt uppåt sisådär 5 kg. Men jag känner mig lönnfet så "smal" jag är. För det syns inte jättemkt utanpå. Det är bara känslan jag har och kläderna som börjar strama på vissa ställen.
Kalla mig M

2018-03-12 @ 10:51:56
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: marianne cargus

Aha, jag ligger lite över min trivselvikt men det verkar helt omöjligt att få bort de där extra...

2018-03-12 @ 21:54:03
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0