Äntligen fredag

Det har varit en lång vecka.
 
Och jag har jobbat två helger på raken så den här lediga helgen har jag verkligen längtat efter. 
 
Det blev lite tyst här. I söndags åkte farsan in till akuten för att han hade ont. I magen sa han ibland. I ryggen sa han däremellan.
 
Brorsan skjutsade in honom. Jag mötte dem på grusvägen när jag nästan hunnit hem efter jobbet. Så när jag fått ladda om med nåt lätt i magen så kom jag efter.
 
Medan vi satt där i undersökningsrummet och väntade så kom sköterskorna o tog blodsockret ett antal ggr. Undersköterskan i mig tänkte genast att då är det nog högt. Men jag iddes inte fråga HUR högt. 
 
Så småningom fick vi veta att han skulle bli kvar över natten så vi kunde åka hem. 
 
Lång historia kort. Värdet hade legat kring 30 mmol/l och det ska ligga mellan 4,2 - 6 mmol/l. Levervärdena var också ganska dåliga och på tisdagen hade han feber och proverna visade på nån infektion i kroppen. 
 
Han är fortfarande kvar på las. Så jag är den som matar katten åt han. 
 
O medan jag knåpade ihop det här så slog det över till lördag. 

Kommentarer
Postat av: marianne

Usch vad oroligt :(
Hoppas det inte är något allvarligt.

Svar: Han sköter sig för dåligt, då blir det så.
Kalla mig M

2018-03-03 @ 12:01:13
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Bea

Hoppas pappa snart är på benen igen ♥ Kram

2018-03-03 @ 15:27:40
Postat av: Marianne

Jo jag tänkte också så...högt blodsocker och blodtryck....inget att leka med :(

Svar: Men vad jag vet så har han inte haft diabetes innan utan det upptäcktes nu.
Kalla mig M

2018-03-03 @ 17:41:50
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Marianne

Det är väl inte helt ovanligt med åldersdiabetes?
Så han har kanske fått det nyligen?!
Hoppas han får ordning på det...

2018-03-06 @ 18:43:35
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0