Flummigt inlägg kanske

Sen jag landade, verkligen LANDADE som det ändå känns som att jag gjort nu, så händer det så mkt bra saker i mitt liv.
 
När jag väl stängde den där dörren som jag hade lämnat på vid gavel allt för länge .. 
 
Då slutade det vara korsdrag inom mig och den där dörren jag så länge istället velat ha öppen kunde plötsligt öppnas utan att pang bom åka igen av korsdraget lika fort igen.
 
Egentligen ingen raketforskning om man tänker efter. När jag slutade slösa min dyrbara tid på en människa som ändå inte uppskattade vare sig mig eller min tid så fick jag tonvis med tid över till saker för MIN skull. 
 
Och i takt med att jag började må bättre så knackade andra människor på o frågade om jag hade tid med dem nu. Människor som uppskattar mig och min tid. O då kände jag mig plötsligt rik. På liv. 
 
Jag kan ärligt säga att det finns något varje dag som jag är tacksam över. Något som gett mig energi och ett leende i både hjärta och mungipa. 
 
Tack alla. Både de jag känner o inte känner så väl eller alls, som varje dag tillför något till min sinnesfrid. 
 
Inte förrän alldeles nyligen förstod jag innebörden i den här bilden och vad den förmedlar. 
Förut tolkade jag den som att någon bara utnyttjar en annan människa för att nå sitt eget själviska mål. Men det slog mig plötsligt att nej, det handlar ju om vad ödet har i beredskap. Vissa människor behövs på resan mot målet för att förbereda oss och stärka oss för målet. För att till fullo kunna njuta av belöningen. Och för att kanske faktiskt förstå att vi hittat det vi sökte.
 
(bilderna är lånade från nätet) 

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh! Så bra skrivet!
Nu känner jag ju inte dig så väl, men känner ändå genom dina ord att du känner dig fri på något vis och det glädjer mig ❤️
KRAM!

Svar: Jo betydligt friare än under mina år med exet.
Kalla mig M

2018-07-08 @ 21:55:01
URL: http://mamafeelingsblogg.se
Postat av: Bea

❤❤❤❤❤❤

2018-07-08 @ 23:19:02
Postat av: Marianne

Det gläder mej att du kommit igenom det svåra och nu kan se ljust på tillvaron....att du känner dej som en gladare och mer älskad människa, men håller med dej, det är inte lätt med relationer....som jag brukar säga "det är inte lätt när hjärnan och hjärtat inte kommer överens"

Nu börjar det dra ihop sej till semester för mej och jag har planerat att komma förbi hos dej om du inte jobbar....hur låter det?

Svar: Det låter som en bra plan. Men som sagt. Beror sig på hur jag jobbar.
Kalla mig M

2018-07-08 @ 23:25:24
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0