frrrrrreeedag

Fredag!!
 
Äntligen.
 
Ledig helg.
 
 
 
Jobbdagen blev lite omplanerad på morgonen. Jag hade från början en runda där jag skulle fått skrota runt i min egen takt och även fast det innehöll både dusch och städ så hade den varit rätt chill. Men nu fick jag dubbelrundan istället. Men jag fick den ihop med en kollega som jag inte så ofta jobbar ihop med. Och vi hade rätt kul på vår runda så förmiddagen fullkomligen rusade iväg. Faktum är att det gick så bra så vi till och med låg i tid. Annars brukar det alltid bli något som gör att man ligger minst en halvtimme efter och i slutänden nästan inte får sin lunch. Kisspaus brukar inte vara o tänka på ens. 
 
En annan kollega konstaterade att idag var det "snabbtjänsten". Men ändå gjorde vi vad vi skulle. 
 
Jag hann till och med fixa med fakturorna och sända dem vidare till chefen för betalning. Det var nu iofs bara två stycken som låg och väntade i brevlådan men den ena var på våra 7 bilar vi har och de ska märkas upp med hur mkt var och en kostat i hyra under månaden som varit. 
 
Jag tog vägen förbi den lokala butiken på väg hem. Köpte ett par semlor åt mig och sonalyckan. Kan tyvärr inte visa någon bild på min semla för den är redan i magen. Den slank ner så lätt så. 
 
I morse ramlade det ner ett mail om den snart förestående resan. 9 dagar kvar bara. Sjukt nära nu. I natt drömde jag om att jag letade efter en reservnyckel till husvakten. Jag har ju inte ens nån husvakt för sonen är ju kvar hemma och fixar med hund o katter o alla andra djur. Och håller huset varmt. Ja just ja, det påminner mig om att jag måste visa honom hur han ska göra rent i asklådan och rensa eldkoppen på pelletskaminen där det gärna slaggar igen om man inte håller efter.
 
I morgon är jag bjuden till syrran på inflyttningsfest eller nåt sånt. Jag får se hur taggad jag är. Några av de som sagt sig komma skulle ju vara kul o träffa förstås. Nåja, jag behöver inte bestämma mig helt idag. 
 
Nog för att jag fick lust att gå ut på lokal och dansa järnet när jag satt i bilen på jobbet idag och vi lyssnade på radion och sjöng med för fulla muggar. Men efter lunchen inföll paltkoman och energinivån var nånstans under skosulorna. Snabba svängar må jag säga. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0