T som i torsdag

Pannkaka fick bli dagens lunch. 
12 ägg
6dl mjöl
1 knapp liter mjölk
Salt och socker
Smält smör
 
Mååånga pannkakor blev det. Orkade inte steka klart alla ens. Så har mer smet i kylen för en annan dag. Och pannkakor för en vecka sisådär. 
 
Men det känns kul när pannkakorna blir så gyllene att man kan tro att jag lagt saffran i smeten. 
 
Bullseye
När den lilla vita pricken visar ett tydligt Bullseye så är det befruktat. Alla ägg har dock den lilla vita pricken. Groddskivan som är startskottet för det nya livet om ägget är befruktat och får rätt förutsättningar hela vägen. 
Jag misstänker att den här lilla krabaten härstammar från min ulliga hedemorahöna. Hen ser ullig ut. Inte alls som sina kamrater som har släta vingpennor.
 
Är i valet och kvalet om jag ska cykla en runda innan jag måste vila inför nattens jobb. Det lutar åt en kort sväng faktiskt.
 
O sen soppa till kvällsmat. O kanske en pannkaka till också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0