Sunday

Igår på promenaden var himlen galet vacker återigen. 
 
Jag sov hyfsat länge efter nattjobbet men blev ganska omgående på uselt humör då någon ramlade in i sovrummet o började raljera att jag slarvat för länge kvällen innan. Hmm två fel där av exet.
 
Nummer ett. Mitt sovrum är MITT sovrum och min domän. Mitt privatliv sen han valde att gå lämna vårt förhållande.
Nummer två. Jag hade sagt innan att jag skulle jobba natt o behövde sova så han fick inte komma förbi för tidigt. Hans minne är kortare än det hos en guldfisk. 
 
Gick runt halva dan med taggarna utåt. Han skulle fixa takpannorna men återigen hann brorsan hyra ut skyliften till någon betalande person istället så det sket sig. Men exet o sonen som också var med fixade med annat. O jag kände mig bara trängd o låst att inte kunna göra vad jag ville med min lediga dag. 
 
Efter att jag bjudit dem på mat och hunnit få ett utbrott när exet ändrade låt i högtalaren, jag drog på musik för att få upp humöret, resultatet av hans "bus" blev att mitt humör sjönk fortare än en gråsten i vatten och han fick en avhyvling som hette duga. 
 
Så när de sen åkte kände jag att skogen och en promenad var rätt medicin för mig. 
 
En och en halv timme och 8 km senare mådde jag bättre. 
Gick förbi ett ställe där jag visste att en gammal bil stod bortglömd och gömd. Har fått lite lust att fota igen. Men bara med min mobil fortfarande. 
 
Idag regnar det. Få se vad jag gör med dagen. Behöver städa. Men lockar sisådär. 

Kommentarer
Postat av: Helen

Hur svårt kan det vara att visa respekt för andra ? Det är tur att naturen bjuder in och läker själen <3

Svar: Uppenbarligen väldigt svårt
Kalla mig M

2018-08-12 @ 17:34:05
URL: http://www.franminvraavvarlden.blogspot.se
Postat av: Marie

Kanske dags att byta lås 😜 Så får de gott och väl knacka som vanliga gäster.. Eller så skulle du kört på med att du faktiskt var ute sent på kvällen och hade en riktigt fantastiskt stund 😉

Skönt med promenad.. Ska ta mig kragen när barnen börjar skolan igen sen!

Svar: Hade ju inte ens låst dörren 😉Landet du vet. Och en galen hund i hallen.
Kalla mig M

2018-08-12 @ 20:54:40
Postat av: Marianne

Men jäklar vad arg jag skulle blivit, han vill visst både äta kakan och ha den kvar dem där karln. Har det inte gått in i huvudet på honom att han inte bor med dej? Att han faktiskt bor med någon annan på ett helt annat ställe?
Säger som de andra här...en timme i skogen är ganska bra medicin.

Svar: Han fick ju veta det så småningom iaf exakt hur irriterad jag blev o hur respektlöst det är.
Kalla mig M

2018-08-14 @ 23:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0