Söndag

Lustigt väder idag. Ena stunden sol. För att en stund senare duggregna. Nåja höstväder antar jag. 
 
Skulle kolla min mammahöna. Hon hade lämnat boet nu med sina små. En satt kvar på halmbalen o kvittrade förtvivlat efter mamma och värmen. En snabb kik i boet visade att bland de okläckta äggen fanns en kläckt som hamnat på rygg med skalet kvar över sig. Jag fick hjälpa den stackarn loss. Tyvärr verkade mamma höna tycka att eftersläntraren var för efterbliven o lät den kravla bort flera gånger. Så nu ligger den under värmelampa inne. Hoppas den piggnar till o blir kvick i kroppen så den kan få petas under med de andra. Isåfall fick hon nio. Åtta nu om jag räknade rätt på de små yrvädren. 2 gula och resten mörka i olika nyanser.
Inte lätt o va pigg när man kämpat mot jordens dragningskraft i en halmbal. 

Kommentarer
Postat av: Marie

Men åh lilla fjun 😍
Håller mina tummar att den reder sig gott med hjälp från dig!

2018-08-26 @ 20:18:19
URL: http://mamafeelingsblogg.se
Postat av: marianne

Men lilla dunisen då <3 ibland är det inte meningen att det ska gå vägen, men jag håller också tummarna

Svar: Den är i farten idag så peppar peppar. Den lurade döden en gång iaf. Hinner bli många risker än.
Kalla mig M

2018-08-27 @ 20:46:53
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0