S som i saturday, Sabaton och söndag

Gårdagen spenderades på bästa sätt i Falun med min kompis Sara på Sabaton open air. 
 
Nästa år tar vi nog en tvådagars istället för som ifjol och iår bara en endagarsbiljett. 
 
Grymt ös från det vi kom tills vi gick. Vi hann stå i kö för signering. Missade Heats signering men hann få från Powerwolf istället.
Sen en snabb vända till öltältet och en varsin alkoholhaltig dryck. 
O sen hann vi inte så mkt mer än bara titta på alla bra band som avlöste varandra. 
Heat först ut av de vi kommit för att se. 
Vi kom långt fram i publiken. Rad 2 faktiskt och med en sångare som publiksurfade och klättrade på kravallstaketet mer än stod på själva scenen så var det helt perfekt avstånd.
Sen Powerwolf. Där hann vi inte ställa oss på bra plats alls så jag har inga bilder på dem när de uppträder. Så ni får bara den osminkade versionen vid signeringen. 
Sen Battlebeast. Jag gillar det bandet. Fick hyfsade platser men inte utan att armar flaxade ivägen rätt mkt. 
O så slutligen kronan på verket. De som anordnar hela grejen. Sabaton. 
Wow, det har varit lite sådär svårflirtat från mig. Jag har inte gillat stuket riktigt. Sångaren har en rätt speciell stil. Men live!! 😍 Just gotta lööv them. Och jag har insett att de växt på mig. Sakta men säkert medan jag försökt lyssna in på dem inför denna festivalen.
Jag är såld. Det funkar att sjunga om krig. Och showen. Påkostat med pyro och konfetti. Majgadd. 
Idag är det lite lugnare. Vilar upp mig från festivalandet. Tanten börjar bli gammal. 😂 Eller nä. 25-ish forever. 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Wow!!! Vilket på, det är verkligen som att komma till ungdomens källa när man är på konsert

2018-08-20 @ 10:09:05
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0