Onsdag del 2

6,3 km och nästan 2h i skogen. Yrslig o dan men skönt ändå. 
 
Fick kattsällskap hela vägen runt. Tokkatt. 
 
Hittade en handfull gulingar. Tittade inte efter nåt annat idag. 
Ja förutom vita fjädrar som jag sett varenda dag på sistone. 
 
Det finns ett talesätt att om man hittar en vit fjäder så är det en hälsning från änglarna. 
 
Jag tror den här ängeln ruggar eller nåt. 
 
En annan sak som jag hittade massor idag var benrester. Jag är lite morbid av mig så jag gillar kranier. 
Jag gissar rådjur, räv och älg. 
 
Nu tänker jag snart lägga mig. I någorlunda hyfsad tid. Hrmm. 
 
Ska bara vänta på diskmaskinen att den blir klar så jag kan lägga i min matlåda för morgondagen. Samma som I dagens matlåda. Blodpudding, bacon och äppelmos som jag snodde ihop lite grann nu ikväll av lite fallfrukt. Snodde ihop lite igår också av fallfrukt. Såå gott med hemgjort äppelmos. Måste ta tag i att koka en omgång när det är massa äpplen iår. 
 
 Bjuder på en kaffebild som avslutning
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh! Kantareller.. Måste bege mig ut i skogen jag också för att leta lite. För som du säger så är det riktigt gott med stekta 😍

2018-08-23 @ 14:41:27
URL: http://mamafeelings.blogg.se
Postat av: Marianne

Klart katten hänger med, hon behöver väl hämta energi för sitt jobb hemma ;)
Har du några små kvar?

Svar: Ja alldeles för många. Men Siri behöver ju inte jobba egentligen. Hon är ju av med sina.
Kalla mig M

2018-08-24 @ 09:26:43
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0