take a pic

Det blev några dagars tystnad igen på bloggen.
 
Jag har varit lite trött och slut och månne på G att bli sjuk för jag har frysit så in i bängen om kvällarna. 
 
Ikväll ställde jag mig ute och frös frivilligt. Hade läst i en fotogrupp att det skulle bli norrsken och jag försökte vänta in det men fötterna sa ifrån till slut så fick gå in utan norrskensbilder.
 
Och har man sen en stark gårdsbelysning som spiller ljus så kan det bli rätt häftigt när man fotar med långa slutartider. Jag gillar den här bilden på nåt konstigt vänster fast den är totalt misslyckad egentligen.
Jag gick ner och ställde mig vid farsan en stund också och samma där så skapade ljusföroreningar en läcker bild på sitt sätt.
Farsans ytterbelysningsljus vid trappen syntes definitivt inte med blotta ögat så här tydligt. Hans hus är utanför bilden till höger och ljuset lyser alltså upp långt ut på gärdet när man har lång slutartid. 
 
Men så mycket gröna slöjor fick jag inte med på bild. Det som lyser med annan färg är nog mest ljusföroreningar från Avestas alla gatlyktor.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0