Vargtass

Inget inlägg igår. Jobbade till 14 och sen var jag så trött att jag inte orkade ta mig hemåt förrän en timme senare. Jag satt kvar och tog en kopp kaffe och mumsade i mig ett par hembakade bullar som en kollega tagit med sig. 
 
Den förlamande tröttheten satt kvar när jag väl landade hemma så det fick bli en powernap i soffan. Jösses så bra man sover i soffan. Efter en stund fick jag iaf tummen ur och tog en cykeltur upp i skogen med kelpien springandes som bara en galen kelpie kan springa.
 
Det blev lite mer lingon. 
 
För att vara en människa som inte gillar lingon så har jag plockat förbaskat mycket lingon iår. Men till mitt försvar så finns det gott om dem om man bara vet vart man ska leta. Och de är lättplockade. 
 
Det får bli lingondricka av alltihopa. Så kan jag dricka en hel massa vargtass i vinter sen. Hahahaha, som om. Jag är ju ingen partyprisse deluxe direkt. 
 
Ledig måndag eftersom jag jobbade igår. Men sov länge idag och huvudvärken fanns där när jag vaknade. En begynnande nästäppa också. Så totalt onödigt om jag ska bli förkyld nu också. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bea

Vargtass.... det var inte igår man drack det *haha*
Måste vara typ en sisådär 23-25 år sedan ish.
Och då var det på hembränt *hehe* Tur man växte upp och blev förståndig...

Svar: Haha ja min bonusbrorson sa att om jag skulle koka lingondricka så var jag tvungen att bränna lite också. Hrmmm nja, riktigt sååå mycket månskensbonde tänker jag inte vara att jag börjar med "moonshine" också. Jag hänvisade till bilden jag la upp om att när livet ger citroner så får man göra lemonade och sen hitta någon vars liv givit den vodka. Så det är mitt livsmål nu. Hahaha ;)
Kalla mig M

2017-09-18 @ 11:46:16
Postat av: marianne cargus

Duktiga du....jag har då inget tålamod till bärplockning, är så nöjd att hönsen plockar vinbär och en hel del av både äpplen och plommon...
Skulle jag räkna plommonen till sylt?? Haha...det är ju hinkvis så nä...saft är gott om jag håller igen ned sockret

Svar: Haha ja alltså det beror sig kanske på hur mycket sylt man tänkte sig koka ;)
Kalla mig M

2017-09-18 @ 14:45:16
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0