Tuesday

Jag somnade på soffan igår på eftermiddan. Sov i flera timmar. Vaknade med huvudvärk och feber. Och det höll i sig resten av kvällen. Sov av och till. 
 
Fick svårt av sova inatt pga det. Kände mig varm och obekväm. 5 katter i sängen som alla skulle ligga i min direkta närhet eller rent av PÅ mig. Drömde sjuka grejer och hade andningsuppehåll första delen av natten. Kastade ut en katt o de flesta andra följde frivilligt med ut ur rummet. Fick sova lite bättre sen. Men vaknade med huvudvärken kvar och feberkänslan.
 
Fortfarande huvudvärk trots alvedon och ipren. En av var. Kaffe har jag också druckit en kopp. 
 
Upptäckte igår vid nattningen att min Hedemora vill ha pycklisar igen. Nåja hennes kycklingar är ju könsmogna nu då de kläcktes i påskas så det var väl inte överdrivet tätt inpå. Men känns ju lite sent på året men men. Överlever de o nån faktiskt blir en höna så är den isåfall värpklar till våren så varför inte?
 
Idag firar jag 1 år till livet då det var den här dagen jag totalt tiltade och klappade ihop och sen satt på akuten halva kvällen. 
 
Min fina svägerska fyller 41 år idag och jag tänkte försöka åka förbi en sväng lite senare. Bara jag får mota skallebank åt sidan. 
 
Diskmaskinen jobbar redan o jag ska försöka hitta köket. Sen ska jag också försöka få till en kaka eller två utav äpplena som väntar på sitt öde. Imorgon är det apt på jobbet igen o en äppelkaka skulle väl sitta fint? 
 
Helst skulle jag vilja gå o lägga mig igen dock. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Hoppas du mår bättre snart!
Hade gärna gått på APT om man hade fått en äppelkaka ;)
På vårt APT får vi enbart en slät kopp kaffe.

Svar: Förra apt hade vi kladdkaka o glass. Fanns lite pengar från pantflaskor.
Kalla mig M

2017-09-12 @ 12:46:44
URL: http://mamafeelings.blogg.se
Postat av: Bea

Krya på dig & grattis på 1 års dagen <3
Kram

Svar: Tack :)
Kalla mig M

2017-09-12 @ 13:22:10
Postat av: marianne

Du ger mej dåligt samvete med dina äppelkakor..Här ligger äpplena på marken så hönorna får äta de...men ska nog ta mej i kragen och göra någon paj eller mos eller nåt.
hoppas huvudvärken gick övet

Svar: Haha sorry inte meningen att ge dåligt samvete. Jag vet inte om jag kommer faktiskt göra något av alla äpplena men vill försöka ta rätt på lite av det iaf. Surfar på måendet de dagar o stunder med lite mer energi o försöker göra nåt då.
Kalla mig M

2017-09-12 @ 20:50:25
URL: http://marresmams.blogg.se/
Postat av: marianne

Jag har gjort äppelmos och frusit, gott till gröten,
Vi äter ju inget fikabröd eller efterrätter så det blir liksom inget av äpplena. Marias svärfar plockar och gör must, men vi dricker ju inte sånt heller. ..haha

Svar: Äppelmos står på agendan framöver om orken infinner sig.
Kalla mig M

2017-09-12 @ 21:26:58
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0