Mushroom

Jag tog med mig korgen och hunden ut i skogen idag igen (och kameran). Men grävlingen som fick sig en rejäl utskällning av kelpien sent igårkväll hade visst hunnit före. Många svampar som jag hade tänkt fota var kaputt eller helt enkelt trashade. Men lite längre in fanns några som kommit undan.
Ja flugsvampen brukar ju få stå orörd förstås. 
 
Jag fick sällskap av nästa katt idag. 
Men hönsen höll sig kvar på gården idag iaf.
 
Det finns hur många Karl-Johan som helst i skogen. Och de ser rätt fina ut också. Sen hittade jag några exemplar av blek taggsvamp och två ynka kantareller på en stig. Eller ja, det fanns några fler yttepyttar som inte var värda att plocka än. Svampkniven blev kvar hemma såklart. Hmmm som alltid. Nu ska jag bara orka ta rätt på allt också. Alltid roligare att plocka än efterjobbet. 
 
På fotobloggen kan du se vilket av mina foton jag valde ut till temat svamp

Kommentarer
Postat av: marianne

De röda flugsvamparna är så vackra där de står, av någon konstig anledning blir jag alltid glad när jag ser de....kanske har det med barndomens sagor av Elsa Beskow att göra?!

Svar: Ja det kan nog ha nåt med det att göra.
Kalla mig M

2017-09-07 @ 21:36:10
URL: http://marresmams.blogg.se/
Postat av: Stina

Fina lilla Kodjo ❤️

Svar: Ja han är ju inte helt lätt att få fast på bild. Sån sprallnisse han är. Jag fick beordra sitt för att få en någorlunda skarp bild. Men så enkel att ha med sig för han håller sig ju omkring mig o har koll på om jag byter riktning. Ricko var inte riktigt lika följsam 😂
Kalla mig M

2017-09-07 @ 22:02:23
Postat av: Marie

Va härliga naturbilder. Lagom urriga och sagoinbjudande!

Svar: Tack. Ja det var ju ingen sol direkt. Kändes som att regnet hotade att börja närsom nästan.
Kalla mig M

2017-09-08 @ 07:25:45
URL: http://mamafeelings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0